2.4 מיליארד גולשי אינטרנט בעולם - זינוק של 100% ב-5 שנים

נתונים אודות השימוש באינטרנט ובסלולר יוצגו בשבוע הבא בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי ■ בארה"ב יש יותר מנויי סלולר מאשר תושבים

האינטרנט והסלולר הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו. שתי הטכנולוגיות האלה, שבתקופה זו משלימות אחת את השנייה, לא היו חלק מעולמנו עד לפני מספר שנים, וכבר נראה שהחדירה שלהם אל השווקים והמדינות בעולם ממשיכה לשבור שיאים.

כיום יש בעולם 6 מיליארד מנויי סלולר, כש-50% מהם מגיעים מיבשת אסיה. למעשה, עד אמצע 2014 כמות מנויי הסלולר בעולם צפויה לעקוף את כמות האנשים שחיים בעולם, מה שמצביע על יחס של יותר ממנוי אחד לאדם. יחס דומה אפשר לראות כבר היום בארה"ב, שם נרשמה בשנה שעברה כמות של 321.7 מיליון מנויי סלולר לעומת 315.5 מיליון תושבים.

נתונים אלה יוצגו ביום שני הקרוב במסגרת הכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי, שיציין 20 שנה לאינטרנט המסחרי. הנתונים יוצגו על-ידי לי רייני, מנהל מכון המחקר Pew Internet Project, שמבצע מחקרים שונים על הרגלי השימוש באינטרנט.

רייני מצביע על כך שארה"ב לא לבד באשר לשיעור חדירת אינטרנט גבוה. למעשה, יש בעולם למעלה מ-100 מדינות ששיעור החדירה עבר את ה-100%, בעוד שב-7 מדינות שיעור החדירה עקף גם את קו ה-200%.

על סף כניסתו בשלבים של הדור הרביעי בסלולר, ניתן לראות מנתוניו של רייני כי כיום 90% מהעולם מכוסה על-ידי רשתות דור שני, בעוד 50% ממנו מכוסה על-ידי רשתות דור שלישי. נתונים אלה מציבים אתגר לא קטן לעומס הקיים על רשתות הסלולר ועל יכולות פריסת תשתיות לדור רביעי בשנים הקרובות.

50% מורידים אפליקציות

אחד השימושים העיקריים בסלולר הוא הורדת האפליקציות, וגם כאן נרשמת מגמת צמיחה מרשימה: בעוד שבספטמבר 2009 רק 22% מבעלי מכשירי סלולר הורידו אפליקציות, נכון לאפריל 2012 המספר כבר זינק ל-43%, וסביר להניח כי השנה הוא כבר חצה את קו ה-50%.

לצד חדירת הסלולר, רייני מצביע גם על שיעורי חדירת תשתיות האינטרנט באופן נרחב ברחבי העולם. בעולם קיימים 2.4 מיליארד משתמשי אינטרנט - זינוק של 100% ב-5 השנים האחרונות. לצורך השוואה, ב-1995 מספרם עמד על 16 מיליון משתמשים בלבד.

עוד עולה כי 1.1 מיליארד גולשים בעולם מתחברים לאינטרנט באופן אלחוטי וצפויים לעקוף בקרוב את מספר הגולשים שמתחברים באופן קווי.

ההתרחבות הגלובלית של רשת האינטרנט גם משפיעה על זהות המשתמשים בה. כך, למשל, שיעור הגידול בשפה הערבית באינטרנט זינק ב-2,500% בעשור האחרון.

גולשים בעולם
 גולשים בעולם