כלל ביטוח: פיטרה מאות עובדים ומחלקת דיבידנד - 120 מ' ש'

החברה מקבוצת אי.די.בי הודיעה היום על חלוקת דיבידנד, ממנו תהנה גם אי.די.בי פיתוח ■ איזי כהן, מנכ"ל כלל ביטוח, יזם לאחרונה פיטורים של כ-200 עובדים

כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר הודיעה היום (ה') כי תחלק למשקיעים דיבידנד של 120 מיליון שקל. אחת מהחברות בקבוצה שיהנו מחלוקת הדיבידנד הנדיב תהיה אי.די.בי פיתוח, זאת כאשר חברת האם אי.די.בי אחזקות מנהלת בימים אלו מגעים להסדר חוב.

כלל ביטוח , שביצעה בשבועות האחרונים צעדי התייעלות נרחבים שכללו פיטורים של מאות עובדים, הודיעה כי תחלק לבעלי המניות דיבידנד בשיעור של 120 מיליון שקל. יום הקום (היום הקובע) יהיה ה-7 במארס ויום התשלום יהיה ב-21 במארס. בעת פרסום ההודעה יתרת רווחי החברה עומדים על כ-1.9 מיליארד שקל.

"הדירקטוריון בחן את דרישות ההון של החברה ואת העמידה בדרישות ההון הללו, בהתחשב בסכום העודפים הניתנים לחלוקה ליום 30 בספטמבר 2012 , בהתחשב במגבלות היתר השליטה", נכתב בהודעה שפרסם דירקטוריון החברה לבורסה. "להערכת הדירקטוריון, חלוקת הדיבידנד לא תשפיע באופן מהותי על יכולתה של החברה להמשיך לפעול במתכונת פעילותה הקיימת".

כאמור, מאז נכנס איזי כהן לתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח בתחילת דצמבר האחרון, פוטרו מהקבוצה מעל 200 עובדים, שהם מעל ל-5% מכלל עובדיה בישראל. בין היתר כהן החליף מיוזמתו ומיד לאחר כניסתו לתפקיד חלק ניכר מהנהלת החברה, בהם כמה משנים בכירים למנכ"ל שניהלו חטיבות פעילות מרכזיות בקבוצה. כהן אומנם זכה לביקורת מציתדם של חברי הדירקטוריון על הצעדים האגרסיביים שהוביל, אך המשקיעים הגיבו בחיוב ומניית החברה זינקה מאז דצמבר.