20 שניות עבודה, 300 אלף דולר שכר

משתלם להיות יוסיין בולט: זה הסכום שירוויח האצן הג'מייקני על השתתפותו בתחרות ליגת היהלום בפריז בקיץ הקרוב

יוסיין בולט ירוויח 300 אלף דולר בגין ההשתתפות שלו בריצה ל-200 מטר, במסגרת תחרות שתערך ב-27 ביולי הקרוב בפריז מסבב ליגת היהלום. כך מפרסם "הדיילי מייל".

האצן הג'מייקני, זוכה שלוש מדליות זהב בקיץ האחרון במשחקים האולימפיים בלונדון, שחתום גם על שיא העולם ל-200 מטר (19.19 ש', נקבע בברלין ב-2009), יקבל למעשה כ-15 אלף דולר על כל שניית ריצה שלו בבירה הצרפתית, או 300 אלף דולר לעבודה שתימשך מקסימום 20 שניות. "בזכות הגעתו של בולט נצליח למלא בקלות את ה'סטאד דה פראנס', כך שהסכום שנשלם לבולט ישתלם לנו", התבטא לוריין בוקייה, ממנהלי התחרות.

תחרויות אחרות שכבר הבטיחו את השתתפותו של בולט בקיץ הן הריצה ל-150 מטר בקופקבנה, ברזיל (31 במארס) ו-200 מטר באוסלו, נורבגיה (13 ביוני).

גם בבריטניה שואפים להביא את כוכב האתלטיקה לתחרות ליגת היהלום שתתקיים במהלך חודש יולי באצטדיון האולימפי בלונדון. בולט עדיין לא אישר באופן סופי את השתתפותו, אך המכשול הכי גדול לכך מבחינתו - תקנות המס המחמירות של בריטניה - הוסר.

תחת תקנות רשות המסים המלכותית (HMRC), "בדרנים" זרים, בכללם שחקני קולנוע וספורטאים, צריכים להעביר לרשות חלק מהכנסותיהם, גם אלו שלא נצברו על אדמת בריטניה - במידה והם מגיעים לבצע עבודה בממלכה. עם זאת, שר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, אישר פטור חד-פעמי מהתקנות הללו לכל האתלטים שיגיעו להתחרות בליגת היהלום הקרובה בלונדון. אותו פטור יהיה תקף גם לכדורגלנים שיופיעו במשחק גמר ליגת האלופות, שייערך בחודש מאי באצטדיון וומבלי.