בילויים לסופ"ש: שפע המלצות לאירועי מוזיקה ותרבות

כל מה שכדאי לעשות בסופ"ש ובשבוע הקרוב: מופע המחול "אגווה", מופע הצדעה לגיטריסטים ישראלים בהשתתפות דני סנדרסון וגם המלצה חמה במיוחד לחובבי השופינג - אל תחמיצו

מחול אגווה

מה: המופע "אגווה", המוצג עד סוף השבוע בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה, הוא מפגן מרגש ומקסים של מחול עכשווי, שעלה מהרחוב אל הבמה. הכוריאוגרף הצרפתי מוראד מרזוקי קיבץ רקדנים מחוננים מהפאבלות - ערי הפחונים העניות שבפרברי ריו דה ז'נרו, ויצר עימם את הפרויקט המקסים הזה. על הבמה מתחוללת סופה של אנרגיה, תנועה, אקרובטיקה והיפ-הופ - ששומר על החספוס האותנטי של מוצאו, אך מהוקצע ברמה שבונה ערב מרגש עבור קהל. חוויה שתישאר ותעלה בזיכרון בפעם הבאה שתראו רקדני רחוב בריטואל וירטואוזי.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (2 בחודש), 21:00, היכל אמנויות הבמה הרצליה. בשבוע הקרוב בבאר-שבע, בחיפה, בירושלים. מחיר: 269-169 שקל.

קולנוע

פסטיבל אפוס לסרטי אמנות

מה: הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות מתקיים זו הפעם הרביעית במוזיאון תל-אביב, ומפגיש בין האמנויות השונות לבין מדיום הקולנוע. בפסטיבל יוצגו כ-50 סרטים, עלילתיים ותיעודיים, ישראליים ובינלאומיים, ותתקיים תחרות בין חמישה סרטים של יוצרים מקומיים. עוד יתקיימו כיתות אמן, סדנאות והרצאות ומפגשים עם היוצרים שהתאספו בפסטיבל.

מתי, איפה וכמה: חמישי עד שבת (28 בפברואר עד 2 במארס), מוזיאון ת"א, שאול המלך 27. מחירים: כרטיס רגיל: 44 שקל, כרטיסים בהנחה לאזרחים ותיקים וסטודנטים - 36 שקל. מרכז הזמנות: *9066.

מכירה

מותגי אופנה מקומיים בחנות פופ-אפ

מה: ארבעה מותגי אופנה מקומיים ייפגשו באופן אביבי וחד-פעמי בחנות פופ-אפ בדיזינגוף סנטר בתל-אביב למשך שמונה ימים. מותג נעלי היוניסקס ARAMA של עודד ארמה, מותג האופנה Common Raven של רחל כהן, תיקים בעבודת יד של ONE DUE ותכשיטים סרוגים ייחודיים בעבודת יד של MORA. בחלק מימי המכירה ניתן יהיה גם לקבל הצצה בלעדית לתהליך העבודה של מורה דימרמן בחלל החנות.

מתי, איפה וכמה: החל ממחר שישי (ה-1 במארס), ועד חמישי הבא. דיזינגוף סנטר, קומה ג'. טווח המחירים: 370-1,250 שקל.

רוק

"קחו אותי למהומות"

מה: איזבו, אסף אבידן, כל החתיכים אצלי, מארינה מקסימיליאן, שי דיבו ודי.ג'יי מיכל שר יופיעו בראשון הקרוב באירוע "קחו אותי למהומות 2013" - מופע הרוק השנתי למען עמותת קרן דולב לצדק רפואי. המנחה, לירון ויצמן (מ"ערב טוב עם גיא פינס"), והאמנים משתתפים מתוך נדיבות ומחויבות לערכי העמותה.

קרן דולב לצדק רפואי פועלת לקידום הזכויות הרפואיות של כלל הציבור בישראל, ומעניקה ייצוג משפטי חינם לחולים הנאבקים במערכת הבריאות למימוש זכותם לטיפול רפואי.

מתי, איפה וכמה: מועדון בארבי תל אביב (קיבוץ גלויות 52, ת"א), ראשון (ה-3 במארס), פתיחת דלתות ב-20:00. מחיר: 50 שקל המועברים לתרומה. מכירת כרטיסים בערב המופע בלבד.

מוזיקה ישראלית

ענקי הגיטרה

מה: מופע הצדעה לכמה מהגיטריסטים הישראלים הטובים בכל הזמנים. קלפטר לא יהיה, גם לא סינגולדה ולא אורן לוטנברג, אבל יהיו רוני פיטרסון, דני סנדרסון, ארז נץ, חיים רומנו, שלמה מזרחי, ניק מילר, גיא באר, עוזי לוי, גדי בן אלישע, אותם ילוו המתופף אשר פדי הבסיסט זיו הרפז ועדי רנרט על הקלידים. ינגנו שם שירי רוק ישראליים מכל התקופות והלהקות (מ"כוורת" ועד "היהודים"), את המיטב שכל אחד ביצע בעבר (רובם ניגנו עם שלום חנוך), עם דגש על סולו גיטרה, וגם קצת ג'ימי הנדריקס. המופע בחסות BPM המכללה לסאונד ומוזיקה מתקדמת.

מתי, איפה וכמה: שישי (ה-1 בחודש), 22:00, קיבוץ יגור. מחיר: מכירה מוקדמת - 119 שקל, ערב המופע - 129 שקל. לרכישת כרטיסים: 04-8418411 04-8384777. garber-tickets.co.il.

קלאסי-סימפוני

פנחס צוקרמן בפילהרמונית

מה: התזמורת הפילהרמונית הישראלית תארח השבוע את המנצח והכנר פנחס צוקרמן (65), מחבריה הוותיקים של התזמורת. הוא יופיע בסדרת קונצרטים עם בתו, זמרת הסופרן אריאנה צוקרמן (40).

בקונצרטים השונים יבוצעו יצירות מאת מוצרט (קונצ'רטו לכינור מס' 3 ואריה מתוך האופרה "המלך הרועה"), מהלר (סימפוניה מס' 4) ושוברט (סימפוניה מס' 5). בין היתר, ינצח צוקרמן על שני קונצרטים בסדרת "הפילהרמונית בג'ינס", שאותם ינחו שי פירון (7.3) ושלי יחימוביץ' (14.3).

מתי, איפה וכמה: קונצרטים בתל-אביב, חיפה וירושלים, החל בשלישי (5 בחודש). מחירים: 460-220 שקל. תאריכים ופרטים מלאים באתר התזמורת: www.ipo.co.il.

קולנוע

רוק בקסבה

מה: כך נראית שגרת יומה של פעילות צה"לית באינתיפאדה, בדיוק כפי שהסרט הישראלי "רוק בקסבה" מציג. צוות של פלוגה מבצעית מתמקם בגג ביתה של משפחה פלסטינית בקסבה של שכם, ומאותו הרגע החיים בבית משתנים, כאשר המשפחה חיה בתוך מוצב צבאי. החיילים חווים שגרת מתח מצמררת והם על סף איבוד שליטה. בסרט, שביים יריב הורוביץ, אין עלילה מרכזית, זוהי יותר תמונת מצב של מצב טעון ובלתי נסבל עבור שני הצדדים, והתיאור של תמונת המצב הזו אמין ומדויק, ומדובר בהישג יוצא דופן בקולנוע הישראלי, לא מעט בזכות משחק מצוין של צוות השחקנים.

מתי, איפה וכמה: בתי הקולנוע ברחבי הארץ. מחיר: 38 שקל.

תיאטרון-מחול Poodle-it

מה: להקת תיאטרון המחול נדין אנימטו, בהובלת הכוריאוגרפית נדין בומר, בעוד יצירה בסגנון המיוחד לה - רצף אפיזודות המקנות אשליה של תנועה מרחפת (Stop Motion) על הבמה, באופן שיוצר דיאלוג עם הקהל. "פודלית" מתארת את געגועיו של ספר כלבים ידוע לימי הזוהר של מספרתו המיוחסת, ומשלבת על הבמה את החי, הדומם והאנושי במחול ובפנטומימה. כל זאת על בסיס אנימציה שמוסיפה מקצב ייחודי, מקוריות, הומור ורעננות.

לצלילי טום וויטס, הירומי ו-Teengirl Fantazy, מגלמים ארבעת הרקדנים את הספר, הפודלית וגם ארון ומנורה, ביצירה רבת-ממדים השואבת מתחומי התיאטרון והקולנוע.

מתי, איפה וכמה: שבת (2 בחודש), 21:00. תיאטרון סוזן דלל, נווה צדק ת"א. מחיר: 110 שקל. הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5105656.