הנהלת אלביט הדמיה: "אם מוטי זיסר יילך - הכול יקרוס"

אלביט הדמיה: יש חשיבות מירבית להשגת הסדר בצורה מהירה והתמשכות התהליך תשחוק את ערך החברה

הסתיימה פגישה של מחזיקי אג"ח אלביט הדמיה עם הנהלת החברה, יו"ר הדירקטוריון שמעון יצחקי ויועציו המשפטיים. הדח"צית אלינה פרנקל באה מלווה ביועץ אישי - ד"ר גד פניני.

לטענת מחזיקי האג"ח הקצרות, "המתווה שהוצג משקף 87% תספורת. הוא נתפר מראש עם הקרנות הזרות, והובא לנאמנים והנציגויות כדי שישמשו חותמת גומי למה שנתפר מעל לראשם".

באסיפה הוצג מצג לפיו השווי הנכסי של החברה הוא כ-3 מיליארד שקל, ואם מנכים ממנו 300 מיליון שקל לאג"ח ועוד חובות לבנקים בהיקף של כ-300 מיליון שקל, נשארים עם הון עצמי של כ-2.4 מיליארד שקל.

בהנהלה טענו כי מוטי זיסר הוא היזם האולטימטיבי, ורק הוא יודע נדל"ן, ואם זיסר ילך, אז חלילה הכול יקרוס.

עו"ד אסף ברם ממשרד ברם, סלוקי ושות', אמר כי "אינני מעוניין להתייחס לתוכן הדברים שנאמרו בישיבה. אינני חושב שזה ראוי. באופן כללי, דעתי היא שהחברה ממשיכה בדרך אנרכיסטית, חתרנית ובלתי חוקית בעליל, כשהיא מייצרת, בחוסר סמכות ורשות "הסדרים" מחוץ למסגרת החוק, מאחורי גבם של הנאמנים לאגרות החוב והנציגויות הנבחרות".

"דרך זו הופכת את חוק ניירות ערך לאות מתה ושמה ללעג ולקלס את מוסד הנאמן לאגרות חוב, שהוא מוסד חשוב שנועד להגנת מחזיקי אגרות החוב. אני תוהה לאן נעלמה הרשות לניירות ערך שלא יוצאת להגנת המוסד שהיא עצמה הקימה לפני 25 שנים, שלא לדבר על תפקידה העיקרי להגן על אמון הציבור בשוק ההון שהולך ונעלם וזה מסוכן לכלכלה".

ברם הוסיף עוד: "אני רוצה להאמין שאלביט הדמיה תתעשת מהר. אנו בכל מקרה נעשה מה שצריך כדי להגן על זכויות המחזיקים".

אלביט מצידה טוענת כי לא תהיה תספורת כיוון ששווי המניות שינתן לבעלי האג"ח הינו מעל 2 מיליארד שקל (86% מ- 2.4 NAV). כמו כן החברה מאמינה בהדברות עם כלל המחזיקים והעבירה להם מידע וחומרים בצורה מסודרת לשביעות רצונם. להערכת החברה יש חשיבות מירבית להשגת הסדר בצורה מהירה והתמשכות התהליך תשחוק את ערך החברה. הנהלת החברה מקווה שבעלי "אינטרסים צרים" ידעו לשים אותם בצד ולהתעלות למען טובת הכלל.

היום קראה השופטת ורדה אלשיך לבנק הפועלים ומוטי זיסר לנסות להגיע להסדר במקום "להתכתש" בבית המשפט. כזכור, אתמול (ד') הגיש בנק הפועלים בקשה לכינוס נכסים נגד אירופה ישראל, החברה הפרטית של זיסר שבאמצעותה הוא שולט באלביט הדמיה, וזאת לאחר שזיסר הגיע למתווה הסדר חוב עם הקרנות יורק ו-DK Partners, המחזיקות בכ-50% מהאג"ח של אלביט הדמיה.

"אין לי אלא להצר על התמונה המסתמנת לכאורה, כאילו הצדדים, קרי החברה וכעת גם הבנק, מנסים לנהל 'משא-ומתן' באמצעות בית המשפט", כתבה אלשיך בהחלטה שנתנה היום (ה'). לדבריה, "ראוי היה כי ינהלו את המשא-ומתן ביניהם, באשר ייתכן כי לשני הצדדים ראוי להגיע להסדר הרבה יותר מאשר להתכתש מעל כתבי טענות באמצעות בית המשפט, דבר אשר עשוי להתגלגל כ'כדור שלג' שיכול וייצא משליטת שני הצדדים".

מאלביט הדמיה נמסר בתגובה, כי "‫צר לנו שבעלי אינטרסים צרים, המייצגים פחות מ-1% מכלל מחזיקי האג"ח , פועלים על מנת להציג את הדברים באופן שגוי ומטעה דבר העלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים לכלל המחזיקים.‬‬ ‫‫‫‫עם הצטרפותן של סדרות ג' וד' לנציגות המשותפת , המייצגת כ-90% מכלל מחזיק האג"ח של החברה, דנה הנציגות המשותפת עם החברה בפרטי המתווה מתוך מטרה להגיע להסדר המיטבי .‬‬ אנו מקווים שלהידברות זו יצטרפו גם שאר בעלי האג"ח, על מנת להשיג הסדר אשר ימקסם את ההחזר עבור נושי החברה באופן המיטיבי ובדרך יעילה ומהירה. התמשכות התהליך שוחקת את ערך החברה ופועלת נגד בעלי החוב עצמם".‬‬