יוזמת חקיקה בארה"ב: לתמוך בהתקפה של ישראל באיראן

"ארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגנה עצמית. אם היא תיאלץ לנקוט פעולה צבאית, ארה"ב תתייצב לימינה ותספק לה תמיכה צבאית, כלכלית ודיפלומטית במאמץ להגן על העם והטריטוריה של ישראל ועל עצם קיומה"

קבוצה של 15 סנטורים בסנאט של ארה"ב, משתי המפלגות, יוזמת הצעת חוק שתביע תמיכה בהתקפה חד-צדדית של ישראל על איראן. את היזמה מובילים הסנטור הרפובליקני לינדסי גרהאם והסנטור הדמוקרטי רוברט מננדז, שניהם מידידיה הטובים ביותר של ישראל על גבעת הקפיטול.

בין המצטרפים ליוזמה: סנטור מארקו רוביו, שביקר לא מכבר בישראל ושנחשב כוכב עולה במפלגה הרפובליקנית ומועמד אפשרי לנשיאות ב-2016.

נוסח ההצעה מכריז, שישראל היא אינטרס לאומי חיוני של ארה"ב ושהמחויבות של ארה"ב לקיומה ולביטחונה של ישראל לא תופר לעולם. הנוסח מציין, כי ארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגנה עצמית ומציין, שאם תיאלץ ישראל לנקוט פעולה צבאית להגנה עצמית, ארה"ב תתייצב לימינה ותספק לה תמיכה צבאית, כלכלית ודיפלומטית במאמץ להגן על העם והטריטוריה של ישראל ועל עצם קיומה.

במסיבת עיתונאים אמר גרהאם, כי הצעת ההחלטה נועדה להראות לישראל שארה"ב תתמוך בה אם ממשלתה תחליט להפעיל כוח צבאי נגד איראן.

"אין לנו ידידים טובים יותר מאשר ישראל בחלק זה של העולם", אמר גרהאם. "אשתקד אמר הנשיא אובמה לישראל, 'אנו ניצבים מאחוריכם'. הצעת החוק שלנו בונה על הצהרת הנשיא ומבהירה, שאם ישראל תיאלץ אי פעם להגן על עצמה, ארה"ב תתייצב לימינה".

גרהאם ומננדז הכריזו על יזמת החקיקה במסיבת עיתונאים בושינגטון, ערב פתיחתה של הוועידה השנתית של אייפ"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון. סגן נשיא ארה"ב, ג'וזף ביידן, שר הביטחון אהוד ברק, וכמה סנטורים, לרבות מננדז וגרהאם, צפויים לנאום בוועידה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבדרך כלל מגיע לאירוע, ינאם הפעם בירושלים באמצעות וידיאו. נושא האיום האיראני צפוי לעמוד בראש האג'נדה של הוועידה.