אמדוקס וסינגטל מקימות מרכז פיתוח משותף בישראל

מדובר בשיתוף-פעולה ראשון מסוגו של ספקית תקשורת אסייתית בישראל, והוא יפתח דלת לחברות סטארט-אפ מישראל ■ בכיר בסינגטל: "לחברה יש קרן הון סיכון תאגידית עם הון של 150 מיליון דולר, כאשר חלק מזה יגיע להשקעות בישראל"

שנתיים וחצי אחרי שהקימה מרכז חדשנות בישראל, בשיתוף עם ענקית התקשורת האמריקנית AT&T, אמדוקס עושה זאת שוב, הפעם עם ספקית התקשורת האסייתית SingTel.

אמדוקס וסינגטל הודיעו הבוקר על הקמת המרכז, שמטרתו לקדם עבודה עם סטארט-אפים ישראליים ולהפוך את הטכנולוגיות למוצרים שיוצעו ללקוחות SingTel ברחבי העולם.

אמדוקס, שנסחרת בבורסת ניו יורק בשווי של 5.9 מיליארד דולר, מספקת פתרונות תוכנה לבילינג (גבייה), ניהול ושירות לקוחות, לחברות מתחום התקשורת. סינגטל היא אחת מלקוחות החברה.

לסינגטל, שבסיסה בסינגפור, יש כיום 473 מיליון לקוחות סלולר ב-26 מדינות, בעיקר באסיה אך גם מאפריקה במערב ועד אוסטרליה במזרח.

מרכז הפיתוח ימוקם במשרדי אמדוקס ברעננה, ושתי החברות ישקיעו בפיתוחו. לצד הקמת המרכז, סינגטל הודיעה גם שתשקיע בחברות סטארט-אפ שמפתחות טכנולוגיות שתואמות לאסטרטגיה שלה; תעבוד בשיתוף עם מוסדות אקדמיה ומכוני מחקר ישראליים; וכן תשתף פעולה עם מפתחים ואנג'לים בארץ, כאשר בשלב הראשון היא תתמקד בתחומי זיהוי קול ופנים ובטכנולוגיות שמאפשרות פעילות יעילה יותר ברשתות סלולר ו-Wi-Fi.

אלן לו, מנכ"ל חטיבת הדיגיטל של סינגטל, ציין שישראל ידועה בחדשנות שלה ולאמדוקס יש קשרים חזקים בתחום זה בארץ. הוא פירט מהם התחומים בהם סינגטל מזהה הזדמנויות: פרסום במובייל, טלוויזיה דיגיטלית, מסחר מקוון וגיימינג. בנוסף, סינגטל מתעניינת בתחום האנליטיקס - היכולת לקחת מידע שנאסף על הלקוח ועל-ידי זה להציע לו מידע מבודל ומותאם אישית, וכמו כן תחום זיהוי הפנים והקול.

בתחום הפרסום במובייל, סינגטל רכשה לפני שנה חברה ישראלית - אמובי, שמפתחת פתרונות לניהול פרסומות וקמפיינים ברשת הסלולרית.

העסקה בוצעה תמורת 321 מיליון דולר. כיום יש לסינגטל/אמובי כ-70 עובדים בישראל, וסינגטל אינה פוסלת ביצוע של רכישות נוספות בארץ. "אם יהיה משהו שהגיוני עבורנו לרכוש - נרכוש", אמר לו.

כמה כסף תשקיע סינגטל בסטארט-אפים הישראליים במסגרת שיתוף הפעולה עם אמדוקס? לו אינו נוקב בסכומים, אך מציין שיהיו גם השקעות ישירות בחברות, וגם שיתופי פעולה עסקיים. לדבריו, לסינגטל יש קרן הון סיכון תאגידית עם הון של 150 מיליון דולר, וחלק מהסכום יגיע גם לישראל.

"נחסוך זמן"

אלי גלמן, נשיא ומנכ"ל אמדוקס, הסביר את תפקידה של אמדוקס בשיתוף הפעולה. "אנחנו מכירים היטב את תעשיית הסטארט-אפים המקומית ועובדים בהצלחה עם AT&T", אמר גלמן, "נחסוך לסינגטל זמן ונהווה מעין גשר של חברות צעירות מישראל לשוק התקשורת האסייתי שהוא הצומח ביותר בעולם". הוא הוסיף שגם אמדוקס החלה את דרכה כסטארט-אפ ישראלי של 20 איש, וגם כיום מרכז הפיתוח הגדול ביותר שלה הוא בישראל. "זה יישאר המצב לפחות עוד 20 שנה. לא תמצאו מהנדסים כאלה במקומות אחרים בעולם", הבטיח גלמן, "אנו גאים במסורת ובבסיס הישראלי שלנו".

עבור אמדוקס, הידוק הקשר עם סינגטל הוא צעד מתבקש. הלקוחות הגדולים ביותר של אמדוקס הגיעו מסורתית מצפון אמריקה, אך כאמור השוק שצומח במהירות הגבוהה ביותר הוא דווקא במזרח.

במקביל, לאמדוקס יש כאמור מרכז פיתוח דומה עם AT&T כשלדברי גלמן המרכז עובד על יותר מ-10 פרויקטים שונים. מכאן שכעת אמדוקס "מכסה" את מרבית השווקים החשובים, וייתכן שהצעד הבא עשוי להיות הקמת מרכז עם חברת תקשורת אירופית. גלמן ציין ש-AT&T וסינגטל אינן מתחרות כך שלא תהיה בעיה בשיתופי הפעולה המקבילים, והן אף יוכלו לחלוק רעיונות באמצעות אמדוקס.

נזכיר, שלאמדוקס יש מספר תוכניות שקשורות לסטארט-אפים הישראליים, והיא אף השקיעה במספר קטן של סטארט-אפים. "ייתכן שנשקיע גם עכשיו, אבל זה לא הדבר העיקרי", אמר גלמן, "אנחנו לא מתחרים בקרנות הון סיכון ולא מקימים קרן כזאת".