כמה מרוויח פקח הטיסה הכי בכיר ברשות שדות התעופה?

מנהל אגף בקרה דרום ברש"ת משתכר 69.97 אלף שקל בחודש ברוטו ■ פקח הטיסה הכי בכיר משתכר 65 אלף שקל ■ קבלו את 20 שיאני השכר של רשות שדות התעופה

זה קורה כמעט לכל מי שטס. המטוס מתחיל לעשות את דרכו להמראה, ואז הטייס מודיע: "יש עיכוב קל בשדה. כפי שאתם יכולים לראות מהחלון, קצת צפוף פה. תיכף יגיע תורנו להמריא".

על אותו תור אחראי מגדל הפיקוח בנתב"ג, ועל כל מה שקורה מהרגע שבו נכנסנו לגבולות נתב"ג ועד הרגע שיצאנו ממנו, אחראית רשות שדות התעופה. רשות זו, שהוקמה לפני 36 שנה, אחראית על הפעילות של כל שדות התעופה בארץ, החל משדה התעופה על שמו של "הזקן", דרך זה של אילת, עובדה, ירושלים (עטרות), חיפה, יצחק בן יעקב (מחניים), וזה שבהרצליה. כמו כן, אחראית הרשות על מעברי הגבול היבשתיים, החל ממסוף טאבה, דרך מסוף אלנבי וכלה במסוף קרני.

בשנת 2011, למשל, עברו בנתב"ג 12.2 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות, וזאת להבדיל מ-8.5 מיליון בשנת 2005. 90 אלף מטוסים עברו בנתב"ג באותה שנה, וזאת לעומת 62 אלף בשנת 2005. הרשות מעסיקה, נכון לסוף 2011, בערך 3,300 עובדים.

נתונים אלו אולי יכולים להסביר מדוע רשימת 20 שיאני השכר של הרשות מורכבת בעיקרה מפקחי טיסה ומנהלי משמרת. שכר הברוטו החודשי של פקח הטיסה הכי בכיר, כך לפי דו"ח הממונה על השכר באוצר, עמד על 65 אלף שקל. מנכ"ל הרשות הנוכחי הוא יעקב גנות, שנכנס לתפקידו באפריל אשתקד. קודמו בתפקיד הוא קובי מור, ששכר הברוטו החודשי שלו עמד על 50 אלף שקל - לא מספיק גבוה כדי להכניס אותו לרשימת 20 שיאני השכר של הרשות.

20שיאני השכר ברשות שדות התעופה
 20שיאני השכר ברשות שדות התעופה