אנליסטים: הדאו ג'ונס יחצה את שיא כל הזמנים בקרוב

כך מעריכים כלכלנים ואנליסטים, לפי CNBC ■ ביום ו' ננעל מדד הדאו ג'ונס ברמה של 14,089 נקודות - רחוק רק בקצת משיאו של המדד באוקטובר 2007 - 14,164 נקודות

מדד הדאו ג'ונס צפוי להגיע לשיא חדש בשבועות הקרובים, למרות פרסומי מאקרו מדאיגים באירופה ובארה"ב - כך מעריכים כלכלנים ואנליסטים, לפי CNBC.

שוקי המניות קיבלו דחיפה חיובית בשבוע שעבר על רקע נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב, וביניהם מדד מנהלי הרכש וזינוק של כ-16% במכירות הבתים החדשים בארה"ב - ששבו לרמתם מיולי 2008.

ביום ו' ננעל מדד הדאו ג'ונס ברמה של 14,089 נקודות (עלייה שבועית של כ-0.6%), רחוק רק בקצת משיאו של המדד באוקטובר 2007 - 14,164 נקודות. האם המדד יחצה בסופו של דבר את השיא?

"אנו קרובים לזה, השווקים מתפקדים כמו שצריך ואני חושב שנראה זאת בקרוב", הסביר אד קאון, מנהל השקעות ב-Quantitative Management Associates. "הדברים נראים פחות רע מכפי שהיו בשנה שעברה. נכון, יהיו מהמורות בדרך, אבל אני חושב שצריך להסתכל על התמונה הגדולה - וכשמסתכלים כך, רואים שהדברים משתפרים".

ברקע, ממתינים המשקיעים לנתוני התעסוקה לחודש פברואר אשר יתפרסמו בסוף השבוע הקרוב. לפי קונצנזוס האנליסטים של "רויטרס", צפויות להתווסף למשק האמריקני כ-160 אלף משרות חדשות בחודש פברואר, מתחת לרף ה-200 אלף לו זקוק השוק האמריקני, כדי לרסן את האבטלה הגואה.

באירופה, פורסמו נתוני האבטלה לחודש פברואר - שהרקיעו לשיא כל הזמנים (11.9%), עם אבטלה גוברת בקרב צעירים עד גילאי 30. זאת, בנוסף לקיצוצים הרוחביים שנכנסו לתוקף בארה"ב בהיקף של 85 מיליארד ד' השנה, והחשש שעלה בשבוע שעבר כי ה'פד' יפסיק את תוכניות ההרחבה הכמותית שלו.

למרות זאת, הכלכלנים אופטימיים: "אנו סוחרים על בסיס מצע של נזילות וגם נתוני מהאקרו משתפרים", מסביר סטיוארט פרימן, אסטרטג השקעות בוולס פרגו, שסבור כי הדאו סבור להגיע לשיא חדש, ייתכן אף יחד עם מדד ה-S&P500. "אנו נראה נסיגה, אבל לאחריה יהיה שיפור. יהיה קשה מאד לבכירים בוושינגטון להשפיע על השווקים לרעה".