באפט מרגיע: אני עדיין קונה מניות; הקיצוצים לא ישפיעו הרבה

גורו ההשקעות ויו"ר חברת האחזקות ברקשייר הת'אווי אמר בראיון ל-CNBC כי הוא קונה מניות לטווח הארוך ■ באפט תומך בקיצוץ הוצאות נרחב וגורס כי יש לבצע קיצוצים נוספים ■ הגירעון יירד. הוא חייב לרדת"

אומנם המדדים המרכזיים בוול סטריט הגיעו לשיאים חדשים בשבועות האחרונים ומדד הדאו ג'ונס אף כבש שיא חדש של 5 שנים, אך עובדה זו לא מנועת מהמשקיע האגדי וורן באפט להמשיך ולהיות אופטימי, לפחות בטווח הארוך יותר.

בראיון ל-CNBC גורו ההשקעות ומנכ"ל חברת האחזקות ברקשייר הת'אווי טען כי הוא עדיין רוכש מניות, לא משום שהוא מאמין כי ערכן יעלה בטווח הקצר, אלא, כהרגלו הוא מאמין בהשקעות ערך לטווח ארוך.

"כל דבר שאני קונה במחיר של 80 דולר, אני לא אוהב לקנות אותו במחיר של 100 דולר. אך אם תשאלו אותי אם המניות זולות יותר מאשר כל אפיק השקעה אחר, להשקפתי התשובה לכך היא כן", דברי באפט.

באפט אף הפתיע וטען כי הוא אינו חושש יותר מדי מה"סיקווסטר", שורת הקיצוצים בהיקף של 85 מיליארד דולר שנכנה לתוקף בסוף השבוע לאחר שהמחוקקים בקונגרס לא הצליחו להגיע לעמק השווה שידחה את רוע הגזירות. לדבריו, הקיצוצים לא יאטו במידה ניכרת את כלכלת ארה"ב משום שההוצאות הגבוהות של הממשל כבר "עושות את העבודה" ומתמרצות את הכלכלה.

באפט טען בנוסף כי הוא בטוח שהממשל בוושינגטון צועד לקראת קיצוץ נרחב בהוצאות ומנגד העלאת צד ההכנסות של המדינה. "כולם הולכים לצעוק בכל פעם שנעשה זאת", דברי באפט. "אך הגירעון יירד. הוא חייב לרדת".