משחקי אגו: נסיך סעודי זועם על דירוג העשירים של "פורבס"

הנסיך וואליד בן טלאל, שדורג במקום ה-26 ברשימת עשירי תבל, טוען כי אופן החישוב של המגזין מפלה לרעה את כל אנשי העסקים מהמזרח התיכון ■ על פי טענותיו, הוא אמור להיות בין ה-10 העשירים ביותר

מגזין העסקים "פורבס" פרסם בתחילת השבוע את דירוג עשירי תבל השנתי שלו, אך נראה כי לא כולם מרוצים מהמקום שהגיעו אליו. הנסיך הסעודי וואליד בן טלאל הודיע על ניתוק קשריו עם המגזין ועם הדירוג השנתי שלו, בטענה שאופן חישוב ההון של "פורבס" מפלה לרעה את עשירי המזרח התיכון.

"הנסיך וואליד בן טלאל פרסם הודעה לעיתונות בתגובה לשאלות שהפונו אליו מצד המגזין", נכתב בהודעה שפרסם "פורבס". "בשנים האחרונות חקר המגזין את מצבו הכלכלי של הנסיך והממצאים יפורסמו ביום רביעי הקרוב במהדורת האינטרנט של המגזין".

הנסיך בן טלאל זועם על הדירוג של המגזין שהציב אותו במקום ה-26 ברשימת עשירי התבל עם הון מוערך של 20 מיליארד דולר, זאת לאחר עלייה של 2 מיליארד דולר בשנה האחרונה. דובר של חברת ההשקעות "קינגדום הולדינגס", שבן טלאל מחזיק ב-95% ממנה, אמר כי ההון של הנסיך עומד על כ-29 מיליארד דולר. אם אכן ההון של הנסיך הוא כפי שמסר הדובר, אז הוא היה נכנס לרשימת 10 האנשים העשירים ביותר בעולם.

מחברת "קינגדום הולדינגס" נמסר כי ב"פורבס" סירבו לקבל את השווי של החברה כפי שמופיע בבורסה בריאד שבערב הסעודית, למרות שהמגזין קיבל את השווי של חברות אחרות הנסחרות בבורסות של מדינות מתפתחות כמו מקסיקו. בחברת ההשקעות מסרו שבשל כך הם יפסיקו לשתף פעולה עם הדירוג של "פורבס" וימשיכו בשיתוף הפעולה שלהם עם הדירוג של סוכנות "בלומברג".

בן טלאל הינו נסיך סעודי עם עסקים חובקי עולם, יש לו אחזקות במספר חברות בארצות הברית כמו אפל וטוויטר, כמו גם אחזקות בפלאזה שבניו-יורק וחברת ניוז-קורפ של רופרט מרדוק. שמו של בן טלאל עלה לאחרונה לכותרות כשרכש דגם מיוחד של מטוס ה-A380 - המטוס הגדול ביותר בעולם - שישמש אותו כמטוסו הפרטי.