פיליפ פרוסט: "טבע הינה, ותמיד תהיה, חברה ישראלית"

בכתבה שתפורסם בגיליון חודש אפריל של "בלומברג" מתייחס פרוסט לאתגרים שעומדים מול החברה ומנסה להרגיע את המבקרים שטוענים שהוא מנסה להפוך את טבע לחברה אמריקאית

יו"ר חברת טבע פיליפ פרוסט התראיין לגיליון חודש אפריל של מגזין בלומברג במהלכו הוא הציג את חזונו עבור החברה וענה לחלק מהמבקרים שטוענים כי הוא מעוניין להעביר את מוקד הפעילות של החברה לארצות הברית, ובכך תחדל החברה מלהיות חברה ישראלית.

"טבע הינה, ותמיד תהיה, חברה ישראלית", אמר פרוסט במהלך הריאיון איתו. "אך על טבע גם להתנהג כמו חברה בינלאומית. יש הרבה נוסטלגיה לימים שבהם החברה הייתה חברה משפחתית, שבה אנשי הדירקטוריון היו יוצאים ביחד לארוחת צהריים. טבע היא לא חברה כזאת היום".

ב"בלומברג" מדווחים כי כעת, כשפרוסט מחזיק במושכות, הוא לא מעוניין שהחברה תמשיך ברכישות הענק שלה אלא תסתפק בשיתופי פעולה. על פי הדיווח, פרוסט ביקש מג'רמי לוין, מנכ"ל החברה, לחפש שותפיות ולבצע רכישות ממוקדות בתחומים שטבע חזקה בהם כמו טיפולים בטרשת נפוצה וטיפולים בבעיות נשימה.

על פי "בלומברג" ההון של פרוסט, בן 76, מוערך בכ-3 מיליארד דולר שהשיג אותם באמצעות השקעות במספר תחומים החל מעסקים בתחום הבריאות ועד השקעה במכרה זהב. פרוסט נולד למשפחה יהודית ממעמד הביניים בדרום פילדלפיה ובעל תואר ראשון בספרות צרפתית מאוניברסיטת פנסלבניה.