ספיר מטלטל את צמרת כאל: מחליף 3 סמנכ"לים

הבכירים שיעזבו הם יאיר קפלן סמנכ"ל בכיר אשראי ועסקים, אבי צימרמן סמנכ"ל שיווק ומכירות ועמית אפרת סמנכ"ל‏‏‎ ‎שירות

‏חודשיים לאחר שנכנס לתפקיד מנכ"ל כאל, מטלטל דורון ספיר את ההנהלה של חברת כרטיסי האשראי. ל"גלובס" נודע כי 3 סמנכ"לים צפויים לעזוב את תפקידיהם. הבכירים שיעזבו הם יאיר קפלן סמנכ"ל בכיר אשראי ועסקים, אבי צימרמן סמנכ"ל שיווק ומכירות ועמית אפרת סמנכ"ל‏‏‎ ‎שירות. בכוונת ספיר להוביל מהלך של שינוי ארגוני במבנה החברה, שיכלול בין היתר שינוי בתוכן של אגף השיווק ובסמכויותיו.

‏מקורות בענף מעריכים כי ספיר צפוי לבצע שינויים מהותיים בפעילות החברה ובמבנה שלה, וכי עזיבת שלושת הסמנכ"לים איננה הצעד האחרון, אלא רק התחלה של מהלך מקיף יותר של שינויים. נזכיר כי זו אינה הפעם הראשונה שבחברה מתרחש שינוי ארגוני שכזה: לפני פחות משלוש שנים, כשהמנכ"ל הקודם ישראל דוד נכנס לתפקיד, הוא ביצע גם כן החלפה מהירה של שלושה סמנכ"לים. השינויים הרבים שנעשו אז היו על רקע פרשת סליקת אתרי ההימורים והפורנו, שהכניסה את החברה למשבר.

‏אחד הסמנכ"לים שהוחלפו אז היה סמנכ"ל השיווק ובמקומו מונה צימרמן, שכאמור כעת עוזב את התפקיד. קפלן, שכיהן בעבר כמנכ"ל כלל מימון, עוזב את כאל לאחר 5 שנים בתפקיד, ואילו אפרת עוזב את התפקיד לאחר שכיהן בו במשך שנתיים וחצי.

‏‎‎נכנס במלוא המרץ

‏‎‎לספיר, שמתכנן שינויים בחברת כרטיסי האשראי, מחכים לא מעט אתגרים. המרכזי שבהם הוא ניהול החברה על רקע הסכם העמלות החדש עם הבעלים שלה, דיסקונט (72%) והבינלאומי (28%), שצפוי לשחוק את רווחי החברה בכ-20%.

‏בדוחות של כאל ל-2012 פורסם כי החברה חתמה על הסכם עם שני הבנקים, שלפיו העמלות שתשלם להם צפויות לגדול משמעותית. כאל אף הוסיפה טבלה המשווה בין תוצאות החברה ב-3 השנים האחרונות בפועל לעומת התוצאות שהיו יכולות להיות מושגות עם ההסכם החדש. מהטבלה עולה, כי לדוגמה ב-2011 היו העמלות גדלות ב-75 מיליון שקל ל-225 מיליון שקל, ואילו הרווח היה יורד ב-25% ל-172 מיליון שקל.

‏נוסף על כך מתכננים שני הבנקים להגדיל את רמת המינוף של החברה, שהייתה אפסית עד עתה. תנאים אלו לא יקלו על ספיר בניהול החברה; העובדה שהוא אינו בעל ניסיון בענף כרטיסי האשראי, מעצימה את האתגרים שבפניו. עם זאת, נראה כי ספיר נכנס לתפקיד במלוא המרץ, ומתכנן בחברה לא מעט שינויים. ‏‎‎‏