"כלכלת ארה"ב לפני פריצה; הריביות יעלו והתשואות יזנקו"

צוות אנליסטים אופטימים במיוחד בבנק ההשקעות הצרפתי סוסייטה ז'נרל פרסמו סקירה מקיפה בה הם טוענים כי כלכלת ארה"ב נמצאת על סף פריצה מעלה וכי האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים יזנקו ב-140 נ"ב

בעוד מדד הדאו ג'ונס בוול סטריט שבר הערב (ג') שיא היסטורי וטיפס לרמה של מעל 14,230 נקודות, צוות אנליסטים אופטימים במיוחד בבנק ההשקעות הצרפתי סוסייטה ז'נרל פרסמו סקירה מקיפה בה הם טוענים כי כלכלת ארה"ב נמצאת על סף פריצה מעלה וכי תשואות האג"ח הארוכות יטפסו.

"אנו מאמינים כי 2013 תהיה שנת פריצה עבור כלכלת ארה"ב", נכתב בסקירה. האנליסטים של בנק ההשקעות גורסים בהמשך הסקירה כי השווקים יתחילו לתמחר את סיום תוכנית רכישות הנכסים של הבנק הפדרלי של המדינה ויתמקדו בנתונים כלכליים חיוביים. "קיים פער מהותי בין רמת תשואות האג"ח כיום לבין השווי הריאלי שלהן, לכן אנו מאמינים שאם ה'פד' יסיים את התוכניות לרכישת אג"ח עוד לפני סוף השנה, תשואות האג"ח ל-10 שנים יטפסו בכ-140 נקודות בסיס".

צוות האנליסטים של סוסייטה ז'נרל מעריך כי לאחר שהתמריצים הממשלתיים לשוק הדיור, לעסקים הקטנים יפסקו, הצמיחה עלולה להאט, אך להערכתם הנתונים הכלכליים החיוביים ימשיכו לדחוף את הסקטור הפרטי. "הפעם אנו מאמינים כי השיפור הכלכלי הוא אמיתי", נכתב בסקירה.