לאחר חמש שנים: ערן הורן עוזב את רשות השידור

הורן, סמנכ"ל כספים וכלכלה ברשות השידור, הגיע לרשות ממשרד האוצר בשנת 2007 והיה שותף למו"מ על הסכמי הרפורמה עוד מראשיתו

‎ערן הורן, סמנכ"ל כספים וכלכלה ברשות השידור, הודיע על סיום תפקידו ברשות בתום קדנציה בת כחמש שנים. יו"ר ועדת הכספים של מליאת הרשות, דוד חיון, ביקש מהורן להישאר בתפקידו לפחות לחצי שנה נוספת, לאור הקירבה, לדבריו, למימוש הרפורמה.

הורן הגיע לרשות ממשרד האוצר בשנת 2007 והיה שותף למו"מ על הסכמי הרפורמה עוד מראשיתו. במהלך כהונתו עסק בין היתר בגיבוש הסכמי הפרישה וההסכמים הקיבוציים וייצג את הרשות מול גורמי האוצר במו"מ על ההסכם למימון הרפורמה, שנחתם בחודש אוגוסט 2012. במסגרת ההסכם הנ"ל, תגייס הרשות במענקים ובהלוואות סך של 730 מיליון שקל.

חיון, האמון על הפיקוח על הרפורמה, מסר בתגובה לפרישה, כי הוא רואה בדאגה רבה את המהלך. לפי חיון, "לדעתי על סמנכ"ל הכספים היה להשהות את פרישתו עד לסיום מוחלט של התהליך, ולהעביר את השרביט למשנה למנכ"ל (שאמור להיות אחראי על הרפורמה ושנכנס רק בימים אלה לתפקידו), בעוד מספר חודשים אחרי שהרפורמה תתחיל להיכנס להליך מואץ".

הורן מסר: "אני מודה ליו"ר הרשות ד"ר אמיר גילת, למנכ"ל הרשות מר יוני בן מנחם, להנהלת הרשות, לחברי המוסדות ולעובדי רשות השידור על תקופת עשייה מורכבת ומאתגרת מאין כמוה. אני מייחל בכל לבי ליישומה המהיר של תוכנית הרפורמה, אשר תביא את השידור הציבורי להיות גוף שידור מוביל, איכותי ומודרני".