הבורסות בשיא? צפו בגרף: הראלי בשוק יימשך עוד שנתיים

בעוד מדדי המניות בוול סטריט נסחרים סביב שיאי כל הזמנים שלהם, כלכלנים ואנליסטים רבים תוהים לאן פני השווקים מועדות כעת ■ צפו גרפים שמראים: מדוע השוק השורי יימשך לפחות עוד שנתיים?

בעוד מדדי המניות בוול סטריט נסחרים סביב שיאי כל הזמנים שלהם, כלכלנים ואנליסטים רבים תוהים לאן פני השווקים מועדות כעת.

על רקע ההאטה בצמיחה בארה"ב ומשבר החובות הריבוניים שלא נגמר באירופה, רבים תוהים אם המגמה החיובית בשוקי המניות תימשך. לפיכך, ב"ביזנס אינסיידר" מספקים היום מספר גרפים המצביעים על הסיבות להימשכה של המגמה השורית בשוק, לפחות בשנתיים הקרובות.

■ חשיפה לשווקים המתעוררים - חברות רבות הנסחרות בוול סטריט מחזיקות בחשיפה נרחבת לשווקים המתעוררים - המחזיקים, כידוע, בפוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר בשנים הקרובות. לפי התחזיות, אזרחי השווקים המתעוררים צפויים להחזיק בכ-30% מהצריכה העולמית ב-2025, לעומת שיעור של 12% בלבד מהצריכה העולמית ב-2010.

ביזנס 1 / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר
 ביזנס 1 / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר

הבדלים בין שוק המניות למצב המאקרו - ישנם הבדלים מהותיים בין שוקי המניות בוול סטריט למצב המאקרו של כלכלת ארה"ב. כך למשל, הצמיחה של ארה"ב מונעת בעיקר מצריכה, בעוד מדד ה-S&P500 מונע מהשקעות; הכלכלה צומחת יותר כשהדולר חזק, בעוד בשוק מעדיפות היצואניות את הדולר חלש, וכיוצ"ב.

ביזנס 2 / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר
 ביזנס 2 / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר

■ מגמה שורית נמשכת זמן רב - בממוצע, כאשר חלה מגמה שורית בשוק האמריקני ב-60 השנים האחרונות, היא נמשכה כ-68 חודשים בממוצע, בעוד המגמה החיובית הכללית בוול סטריט חותמת כעת רק כ-48 חודשים של עליות.

ביזנס 3 / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר
 ביזנס 3 / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר

המדיניות המוניטארית - כל עוד הפדרל ריזרב ימשיך לנקוט במדיניות המוניטארית המרחיבה שלו, השוק צפוי להמשיך ולצמוח במתינות - לאור הריבית האפסית והדפסות הכספים שמוזילים ומניעים את האשראי בשוק. מנגד, גם בתקופות שלאחר ריסון הצעדים המוניטאריים, הציג בדרך-כלל המשק האמריקני צמיחה חיובית.

ביזנס 5 / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר
 ביזנס 5 / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר

ביזנס 4 / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר
 ביזנס 4 / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר