דירקטור בביוליין מתפטר על רקע גיוסים שבוצעו בדיסקאונט

הדירקטור יעקב פרידמן: "על רקע השווי הנמוך בו נסחרת החברה, אני לא שלם עם מהלכי גיוס הכספים שבוצעו"

חברת פיתוח התרופות ביוליין הודיעה היום כי הדירקטור יעקב פרידמן מבקש להתפטר. פרידמן טוען כי על רקע השווי הנמוך, לדעתו, בו נסחרת החברה, הוא לא שלם עם מהלכי גיוס הכספים שביצעה החברה.

פרידמן הוא דירקטור מטען קרן הגידור הקנדית פרידנברג מרכנתיל, בבעלות המיליונר הקנדי אלברט פרידנברג, לה אחזקות של 9% בחברה דרך החברה הבת שלה פן אטלנטיק.
ביוליין לא הודיעה לאחרונה על כוונה ספציפית לגייס הון, וככל הידוע אין לה כרגע כוונה כזו. יש לה 26 מיליון דולר בקופה נכון לסוף הרבעון השלישי של 2012, והיא שורפת בין 15-18 מיליון דולר בשנה.

בעוד כשבועיים ביוליין אמורה להודיע על תוצאות ביניים בניסויי שלב IIb במוצר המוביל שלה, ה-BL1020 לטיפול בסכיזופרניה. סביר להניח כי לא תבצע גיוס לפחות עד שתכריז על תוצאות הניסוי, לטוב או לרע.

לכן ככל הנראה מדובר בהתנגדות על רקע גיוסי קודמים. ביוליין ביצעה בשנה וקצת האחרונות שני גיוסי הון משמעותיים, שלא עברו היטב בגרון של כל המשקיעים הקיימים של החברה. בפברואר 2012 היא גייסה 15 מיליון דולר בדיסקאונט עמוק, ממשקיעים פרטיים אמריקנים בלבד. נציין כי הגיוס הזה בוצע לאחר שמניית החברה נסקה בעקבות רכישת מוצר בתחום ההפטיטיס C, והעליות הללו נרשמו בעיקר בשוק האמריקני, זמן קצר לאחר שהחברה נרשמה בו למסחר בנאסד"ק באמצעות איגרת מסוג ADR.

ביוליין ניצלה את ההזדמנות כדי להכניס לחברה משקיעים זרים ולשפר את הדירוג של האיגרת שלה, אולם חלק מן המשקיעים בישראל כעסו שלא שיתפו גם אותם בחגיגה.
לפני כחודש גייסה ביוליין 8 מיליון דולר מקרן אורבימד, גם כאן בדיסקאונט, התואם את זה הנהוג בעת הכנסת משקיע פרטי גדול ומומחה בתחום כשותף בחברה. אולם, על רקע הגיוס של 2012, שוב הביעו חלק מן המשקיעים הישראלים תרעומת על המהלך, שכן שוב בוצע גיוס בדיסקאונט בו לא יכלו להשתתף.

ביוליין נסחרת לפי 313 מיליון שקל ועולה כעת 5.7% לאחר ההודעה.