יד ביד עם באפט: 5 מניות הדיבידנד של גורו ההשקעות

הנה חמש מניות שבהן חברת ברקשייר האתאווי של המשקיע האגדי וורן באפט החזיקה מעל 75 מיליון דולר בסוף 2012, ותשואת הדיבידנד שלהן היא 3% ויותר

וורן באפט מברקשייר האתאוויי מוכר לנו כאחד המשקיעים הגדולים ביותר אי-פעם לטווח הארוך. במחצית פברואר שיגרה ברקשייר את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2012 לרשות ניירות הערך, ביחד עם חשיפה של פוזיציות לונג רבות שלה נכון לסוף דצמבר. מאחר שבאפט נוטה להשקיע לטווח הארוך, ברקשייר כנראה מחזיקה עדיין ברוב המניות הללו.

עברנו על הדוח האחרון הזה וחיפשנו מניות שבאפט אוהב וגם משלמות דיבידנד גבוה. הנה חמש מניות שבהן החזיקה ברקשייר מעל 75 מיליון דולר בסוף השנה, ותשואת הדיבידנד שלהן היא 3% ויותר.

פרוקטר אנד גמבל (PG) משלמת 3% דיבידנד, ובקרשייר דיווחה על פוזיציה של כמעט 53 מיליון מניות ביצרנית המוצרים האישיים הענקית הזו. רוב המוצרים הם מוצרי יסוד צרכניים, והבטא (תנודתיות) של המניה היא 0.3 בלבד. בהתחשב בשווי השוק הגדול שלה, P&G היא החזקה שמתאימה כנראה למשקיעי מגננה. צמיחת המכירות נמוכה כצפוי. משקיעה גדולה אחרת ב-P&G הייתה קרן פרשינג סקוור של המיליארדר ביל אקמן, עם כ-28 מיליון מניות.

ברקשייר החזיקה 24 מיליון מניות של קונוקו פיליפס (COP) בסוף 2012. כמו חברות נפט גדולות רבות, מכפיל הרווח של קונוקו פיליפס היה נמוך - פחות מ-10 לרווח שנרשם בעבר ולרווח החזוי. ירידה של 26% במניה בשנה שעברה הובילה לעליית הדיבידנד אל מעל 4%, אם כי החברה חשופה כמובן לתנודות מחירי הסחורות. יקטמן אסט מנג'מנט, שבניהול דונלד יקטמן, דיווחה על החזקה של 6.6 מיליון מניות בקונוקו, ללא שינוי מסוף ספטמבר.

ברקשייר לא הניחה לקיצוצים בתקציבי ההגנה להטריד אותה. היא מחזיקה 3.9 מיליון מניות בג'נרל דיינמיקס (GD). המניה ירדה בשנה שעברה ב-6%, מאחר שקבלנית ההגנה הזו (שידועה בעיקר בכלי הרכב הצבאיים שלה) עלולה להיפגע מהקיצוצים בהוצאה הפדרלית. תשואת הדיבידנד היא כ-3% - נמוכה יחסית לכמה יצרניות הגנה ותעופה אחרות. קבוצת סיטאדל אינבסטמנטס של המיליארדר קן גריפין קנתה מניות של GD ברבעון הרביעי.

סאנופי (SNY) הייתה החזקה נוספת של באפט. יצרנית התרופות הזו, עם שווי שוק של 125 מיליארד דולר, משלמת דיבידנד של מעל 3.5%. באפט החזיק 4.1 מיליון מניות של סאנופי בתחילת ינואר. אנליסטים של צד ההיצע שוריים מאוד לגבי המניה, מפני שמכפיל הרווח העתידי שלה הוא 6 בסך הכול. פישר אסט מנג'מנט צמצמה את ההחזקה שלה בסאנופי ב-6% לקצת מעל 13 מיליון מניות בין אוקטובר לדצמבר.

ברקשייר דיווחה על 1.7 מיליון מניות של קראפט פודס (KRFT), ספקית אמריקנית של מוצרי קראפט שנולדה מפיצול חברה זו. קראפט פודס הודיעה על דיבידנד של 50 סנט למניה - תשואה שנתית של קצת מעל 4% למחיר המניה. הפיצול עשוי לאפשר להנהלה להתמקד בפעילות השוטפת, בעוד קודם לכן היא ניהלה עסק גדול יותר. קרלסון קפיטל של המשקיע קלינט קרלסון החזיקה בסוף השנה 1.9 מיליון מניות של קראפט פודס.

*** כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2013

ההחזקות מניבות הדיבידנד של באפט
 ההחזקות מניבות הדיבידנד של באפט