מנכ"ל וודסייד: "בטוח" בסגירת העסקה לרכישת "לוויתן"

פיטר ג'.קולמן במסיבת עיתונאים ביוסטון: "פרויקט הגז ב'לוויתן' לא מפר את החוק הישראלי" ■ וודסייד האוסטרלית נמצאת במגעים לרכישת 30% מהזכויות ב"לוויתן"

מנכ"ל וודסייד פטרוליום, פיטר ג'.קולמן, אמר הלילה (ה') כי הוא "בטוח" בסגירתה של העסקה, במסגרתה תרכוש וודסייד כ-30% מהזכויות במאגר "לוויתן". "פרויקט הגז ב'לוויתן' לא מפר את החוק הישראלי", הבהיר עוד קולמן במסיבת עיתונאים ביוסטון.

בתחילת דצמבר 2012, נזכיר, נודע כי וודסייד האוסטרלית צפויה לרכוש כ-30% מהזכויות במאגר הגז הישראלי בעסקה שהתמורה הכספית בגינה עשויה להגיע ל-2.5 מיליארד דולר. הוחלפו בין הצדדים מכתבים המסכמים את תנאי העיסקה, לקראת חתימתו של הסכם סופי בין הצדדים, שהיה צפוי עד סוף פברואר. העסקה משקפת ללוויתן שווי של 8.3 מיליארד דולר.

במאמר הדוחות הכספיים של וודסייד, אמר קולמן כי "אנו עובדים להשלים את עסקת 'לוויתן'. השנה נקבל גם החלטה סופית באשר להשקעה במאגר 'לוויתן'". הוא התכוון למתקן ההנזלה (LNG) בו נדרשת השקעה של מיליארדי דולרים. לדברי סמנכ"ל הכספים של וודסייד, החברה ריתקה 4.1 מיליארד דולר להשקעות ב"לוויתן" ובמאגרים אחרים.

וודסייד העריכה זה מכבר כי ממשלת ישראל תאפשר לייצא עד 80% מהגז במאגר "לוויתן". בהודעה מטעם החברה נאמר כי המאגר יפותח בשלב ראשון עבור צרכי השוק המקומי ובטווח הארוך לייצוא גז באמצעות מתקני הנזלה (LNG). "בין 20% ל-25% מהגז ב'לוויתן' צפוי להישמר לשוק המקומי", קובעת וודסייד. (ההודעה - לכתבה המלאה)

בנוסף מגלה וודסייד בדוחותיה השנתיים כי היא מתכננת להשקיע השנה 1.12 מיליארד דולר בפיתוח "לוויתן" וכי זו תהיה השקעתה ההונית הגדולה ביותר בשנה הנוכחית.