כך תשיגו את חבילת הסלולר המשתלמת ביותר עבורכם

בדיקת "כמהזה" עבור "גלובס" מגלה שללא מבצעים המחיר גבוה משמעותית: כל החברות החדשות מציעות לחבילות ללא הגבלה מחיר מחירון של 80-100 שקל בחודש, ובחברות הותיקות המחיר אף גבוה יותר ■ צפו בטבלה המלאה

אין רגע דל במלחמת המחירים הסלולרית, ובימים אלה נראה שאנחנו בפתחו של מבול מבצעים נוסף, אולי באווירת חג הפסח. בעזרת אתר השוואות מחירי התקשורת "כמה זה", בודק "גלובס" מה מציעה כל חברה - ומה לבדוק בחשבון כשמבקשים להחליט אם לעבור חברה בעקבות מבצע אטרקטיבי.

מרבית החברות הקטנות מציעות כרגע מבצעים אטרקטיביים: האחרונה "לשבור את השוק" הייתה יו-פון, שמציעה מחיר של עשרה שקלים לחודש למשך שלושה חודשים עבור אותה חבילה ללא הגבלה שתעלה, בתום המבצע, עד כ-80 שקל.

ב-012 מובייל, החברה הבת של אורנג', מציעים תעריף של 44 שקל לחצי שנה - שאחריה יעלה המחיר לכ-100 שקל בחודש.

בהוט מובייל ובגולן טלקום עומד התעריף על כ-50 שקל לחודש למשך חצי שנה, כשגם המחיר הסופי זהה - כ-100 שקל. נפח הגלישה בשתי החברות האלו עולה ל-3 ג'יגה, במקום 1 ג'יגה המוצע כיום לרוב אצל המתחרות.

בהום סלולר מוצעת החבילה ללא הגבלה בכ-80 שקל לחודש למשך 3 חודשים, לאחריהן יעלה חזרה לכ-100 שקל.

ומה בחברות הגדולות? פלאפון מציעה ללקוחות במוקד הטלפוני חבילה בכ-60 שקל לחודש, למשך 6 חודשים. לאחר מכן יעלה המחיר לכ-110 שקל בחודש. יש להדגיש שבאתר החברה מוצגים מחירים אחרים, גבוהים יותר. סלקום מציעה חבילה ב-95 שקל לחודש למשך שנה (ואחר כך - כ-120), ובאורנג', הידועה בדבקותה במחיר המחירון ללא הבדל מבוסס מיקוח, המחיר הוא 135 שקל למשך שנה (ואח"כ כ-150).

למרות ההבדלים במבצעים - מתכנסות בסופו של דבר החברות כולן למחיר דומה למדי, סביב 90 שקל בחברות החדשות. מנגד, השחקניות הוותיקות לא "משתוללות" - ואחרי ההוזלה הדרמטית בעקבות "המפץ הגדול", מותירות את המחירים פחות או יותר על כנם.

"החברות הגדולות בולטות בעקביות שלהן לא להציע מבצעי 'כסאח', אלא לשמור על רמת מחיר מעל 100 שקל", אומרת ליאת נחום, מנהלת תוכן ב"כמה זה". "זאת, לעומת החדשות שנלחמות על כל לקוח".

מה לבדוק לפני ההתחברות?

האם כדאי לנהור בעקבות המבצעים ולהתנייד מחברה לחברה? הנה כמה שאלות שכדאי לבדוק:

- כמה אתם גולשים?

אם ממילא אתם על סף מעבר לחברה אחרת, כדאי כמובן לבחון את מפת המחירים הנוכחית ולקחת בחשבון את השורה התחתונה. אל תשכחו להתחשב בהיקף השימוש שלכם, בפרט בהיקף הגלישה המבוקש - שעל אף הכותרת המבטיחה "חבילות ללא הגבלה" - עדיין תחום בגבולות מוגדרים מאוד.

- מה מחיר המחירון?

יש לבדוק מה יקרה למחיר ביום שאחרי המבצע, ולהתחשב לא רק בחודשים הקרובים, אלא גם באילו שלאחריהם. בהנחה שלקוח ממוצע לא יתנייד בלי סוף מחברה לחברה, בין מבצע אחד למשנהו, התעריף "הרגיל" הוא זה המכריע - אם כי גם זה נתון לשינוי, על רקע הקרבות המתמשכים.

- הטבות נלוות

שאלה נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא האם קיימת כדאיות נלווית בהשתייכות לחברה מסוימת. לקוח שמבצע את רכישות המזון שלו במגה יעדיף אולי להתחבר ליופון, המעניקה הטבות ללקוחות הקבוצה כולה. דוגמה נוספת היא לקוחות האינטרנט הביתי של הוט, יוכלו לקבל באותו המחיר של חבילת הסלולר גלישה של 100 מגה.

- שירות ופריסה

השאר, כמובן, מורכב מהעדפות אישיות: בהתאם לרמת השירות של החברה, לדרכי ההתקשרות עמה, לנגישות נקודות השירות או כל שיקול ראוי בעיניכם.

כך או כך, כדאי להישאר ערני ודרוך הן לגבי המחיר והן לגבי השירות, ולזכור שהתחרות כאן, והיא לא מתכוונת להיעלם.

גם באורנג' אפשר לקנות מכשיר בלבד

אורנג' החלה למכור סמארטפונים גם ללקוחות שאר החברות, ומשווקת אייפון 5 בגרסת 16 ג'יגה ב-3,700 שקל, נקסוס 4 של LG ב-2,800 שקל וגלקסי S3 מיני ב-1,900 שקל.

בניסיון לשכנע את הלקוחות לקנות דווקא אצלה, היא מדגישה את הפריסה הארצית של מוקדי שירות והתיקון, החלפת מכשיר מקולקל עד 2 ימי עסקים ואספקת מכשיר חלופי (בדרך כלל לטלפון פשוט), וביצוע בדיקות תאימות לעברית.עם זאת, חשוב לזכור כי כיום לקוחות אורנג' מקבלים עדכון גרסה מרחוק הרבה אחרי שהגרסאות זמינות ללקוחות החנויות הפרטיות.

כך או כך, הענף השתנה בשנה האחרונה. רבים רוכשים סמארטפונים בשוק הפרטי. על-פי נתוני IDC ישראל, ב-2012 נמכרו כך חצי מיליון טלפונים.

הנתונים לכתבה זו נאספו על-ידי אתר "כמה זה?" www.kamaze.co.il אתר השוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל ­ומחו"ל, סים בינלאומי, כבלים ולוויין וטלפון בישראל.

חבילות ללא הגבלה
 חבילות ללא הגבלה