הנציבות האירופית תחקור "ההקלות הכלכליות" למועדוני כדורגל

באיחוד האירופי חושדים שקבוצות נהנות מכספי ציבור המועברים על-ידי עיריות. נבדק תשלום בסך 48 מיליון אירו שקיבלה פ.ס.וו מעיריית איינדהובן

האם מועדוני כדורגל מנצלים את החשיבות הציבורית שלהם לקהילה המקומית, כדי ליהנות מוויתורים כלכליים מרחיקי לכת או מכספים ציבוריים? כך לפחות חושדים באיחוד האירופי. הנציבות האירופית פתחה בחקירה של מספר מועדוני כדורגל, בחשד שנהנו מכספים ציבוריים שהועברו אליהם לרוב על-ידי עיריות, על מנת לאפשר להם להמשיך ולהתקיים.

המועדון הגדול ביותר שנמצא ברשימה הוא פ.ס.וו איינדהובן, שנחקר על ידי הנציבות האירופית כי "סידר" עסקה סיבובית עם עיריית איינדהובן בשנת 2011 שהבטיחה למועדון 48.3 מיליון אירו. על-פי החשד, פ.ס.וו "מכרה" לעירייה שטח שבבעלותה וקיבלה תמורתו את הכסף, והעירייה החזירה אותו מיד לשימוש הקבוצה. עוד ארבעה מועדונים בהולנד עומדים תחת חקירה דומה - ניימיכן, ווילם, מסטריכט ודן בוש - בחשד שנהנו מכספי ציבור ו-ויתורים על מסים בשל העובדה שהם מועדוני כדורגל.

החקירה של האיחוד תתמקד במדינות נוספות, כאשר החשד הוא שמועדוני כדורגל נהנים מוויתורים שחברות רגילות לא נהנות מהם - הקלות מס, הקלות בהחזרי הלוואות או במקרים מסוימים ויתורים על החזרי הלוואות. הטענה באיחוד האירופי היא שלמרות שמדובר בקבוצות ספורט, אין סיבה שהאזרחים יהיו אלו שיממנו את הפעלתן באמצעות כספי המיסים שהם מעבירים לעיריות.