השינוי שעוברת פירמת רואי החשבון השלישית בגודלה בישראל

קסלמן וקסלמן עוברת שינוי ניהולי שבמסגרתו יובילו שלושה רואי חשבון חדשים את תחומי הליבה: רו"ח רונן זיסר את הביקורת; רו"ח ליאת אנזל-אביאל את הייעוץ; ורו"ח דורון סדן את המסים

פירמת ראיית החשבון PwC Israel (קסלמן וקסלמן) היא השלישית בגודלה בארץ בענף, ונמנית זה עשרות שנים עם פירמות ראיית החשבון המובילות במדינה.

השנה נערכו בצמרת הפירמה שינויים משמעותיים, ושלושה רואי חשבון חדשים נבחרו להוביל את שלושת תחומי הליבה של הפירמה. רו"ח רונן זיסר יוביל את תחום הביקורת (Assurance) בפירמה; רו"ח ליאת אנזל-אביאל תוביל את תחום הייעוץ; ורו"ח דורון סדן יוביל את תחום המסים של הפירמה. בנוסף, ימונה רו"ח גיל ברק לראש המשרד בחיפה.

לדברי השותף-המנהל רו"ח אבי ברגר, השינויים נערכים במגמה לשמר את הידע ורמת השירות הגבוהה שהושגה בשנים האחרונות, תוך פיתוח דור העתיד של מנהלים בכירים בפירמה. "המנהלים שמונו מהווים את חוד החנית בתחומם ברמה המקומית והבינלאומית, והם יובילו את התחומים לפסגות חדשות".

- מה יעשו השותפים הוותיקים יותר, שאותם מחליף הדור הבא?

"רו"ח יוסי פילוס, ראש תחום הייעוץ היוצא; ג'רי זליגמן, ראש תחום המסים היוצא ורו"ח אסף שמר, ראש תחום הביקורת היוצא, ימשיכו לכהן כשותפים בכירים בתחומים אלה, ולהוות חלק מן הוועד המנהל של הפירמה. ראשי התחומים הקודמים הובילו את התחומים השונים למצוינות והם ימשיכו לתרום מהידע שלהם גם בשנים הבאות. זאת במגמה להמשיך ולהעניק שירות איכותי ומקצועי ללקוחותינו בכל המגזרים, ולביסוס מעמד הפירמה כמובילה בישראל".

- מה הם הנושאים המרכזיים החדשים שבהם מטפלת הפירמה?

"הפירמה מפתחת בשנים האחרונות תחומים שונים במסגרת קבוצת הייעוץ, בכללם תחום אבטחת הסייבר והייעוץ במערכות מידע, שהוא תחום עיסוק ייחודי לפירמה בעולם ראיית החשבון. בעקבות פיתוח השירות הזה, גויסו לפירמה מיטב המומחים בתחום, ואנו מעניקים שירותי ייעוץ גם ללקוחות בחו"ל. "לאחרונה חיזקנו גם את תחום הבנקאות והפיננסים, בעזרת גיוס של מנהל עתיר ניסיון בתחום, רו"ח ראובן אדלר, שכיהן כיו"ר בנק טפחות וכדירקטור בבנק לאומי. בתחום המיסוי, חיזקנו את המומחיות בתחומי המיסוי הבינלאומי, כדי לתת ללקוחותינו הבינלאומיים שירותי מס בכל נקודה על פני הגלובוס."

- האם ועד כמה מעוניינת הפירמה לגדול עוד יותר?

"גודל אינו הפרמטר שבו אנו מודדים את תפקוד הפירמה. לפני הגודל חשובות לנו יותר איכות השירות ללקוחות, צמיחה במובן של גיוס לקוחות חדשים, ועמידה בפרמטרים כלכליים של יעילות ורווחיות. כל עוד הצמיחה של בסיס הלקוחות והרחבת מעגל השירותים ללקוחות ידרשו גיוס כוח-אדם נוסף כדי להבטיח את רמת השירות הגבוהה שאליה אנו מחויבים, נמשיך לגייס רואי חשבון ובעלי מקצוע מתחומים אחרים".