הצרות של זיסר: מידרוג חתכה דירוג לפלאזה סנטרס

מידרוג הודיעה כי היא חותכת ב-3 דרגות את דירוג האג"ח של פלאזה סנטרס מרמה של Baa1 ל-Ba1 ■ מידרוג: "הורדת הדירוג מתבססת, על המשך השחיקה ביתרות הנזילות של החברה לצד העדר נגישות מתמשך לשוק ההון"

הצרות רודפות אחר מוטי זיסר. חברת מידרוג הודיעה היום (ה') כי היא מורידה דירוג לסדרות האג"ח של חברת פלאזה סנטרס, חברה בת שלאלביט הדמיה בשליטתו של זיסר. החברה הודיעה כי היא חותכת ב-3 דרגות, את סדרות האג"ח של החברה מרמה של Baa1 ל-Ba1.

"הורדת הדירוג מתבססת, על המשך השחיקה ביתרות הנזילות של החברה לצד העדר נגישות מתמשך לשוק ההון, אשר מעלים את התלות של החברה במימוש נכסים, כבר בטווח הבינוני - קצר", נכתב בהודעה שפרסמה חברת הדירוג.

החברה המשיכה ונימקה את החלטתה: "מידרוג מעריכה את גמישותה הפיננסית של החברה כנמוכה, זאת לאור העובדה כי הנכסים שאינם משועבדים של החברה הינם קרקעות באזורים, בהם ישנם קשיי מימוש ו/או קבלת מימון בגין קרקעות וכן לאור העובדה כי נכסי החברה המניבים משועבדים ב-LTV, שאינו מאפשר הגדלת חוב מהותית לצורך יצירת תזרים שיורי (מלבד פרויקט Torun Plaza); החברה מציגה יחסי איתנות טובים ביחס לדירוג, אך העובדה כי חלק משמעותי מההון העצמי שקוע בקרקעות בכלכלות החשופות למשבר, והעובדה כי החברה מתעכבת בהשבחת הפרמטרים התפעוליים, מעלות את היתכנותן של ירידות והפחתות שווי עבור חלק מהקרקעות, ואף עבור חלק מהנכסים המניבים, לרבות היכולת להפיק תזרים משמעותי ממימושם".