מפולת בניירות הערך של חבס; האם השוק מריח הסדר חוב?

מניית חבס צנחה, ואיגרות החוב שלה איבדו 10.5%-14.8% מערכן, והן נסחרות כעת בטווח תשואה של 22%-48% ■ חבס: "לא ידוע לחברה על אירוע מהותי אשר אירע ואשר יש בו כדי להשפיע באופן מהותי על החברה או על מחיר ניירות הערך שלה"

ניירות הערך של חברת חבס השקעות, העוסקת בפיתוח והחזקת נדל"ן למכירה והשכרה בארץ ובאירופה רשמו היום (ה') ירידות שערים חדות.

מניית חבס , שבשליטת הרצל חבס, צנחה, ואיגרות החוב שלה איבדו 10.5%-14.8% מערכן, והן נסחרות כעת בטווח תשואה של 22%-48%.

בחדרי המסחר ציינו שהירידות נובעות מכך שמספר שחקנים ביצעו היום שורט על אג"ח החברה, מתוך הערכה כי היא לא תוכל לעמוד בתשלומי החוב הקרובים.

היקף חוב האג"ח של חבס השקעות עומד על כ-550 מיליון שקל, ובחודשים הקרובים היא צריכה לפרוע כ-112 מיליון שקל מתוכו: 56 מיליון שקל בסוף חודש מאי לאג"ח מסדרה 4, וסכום דומה למחזיקי סדרה 12 בחודש אוגוסט. זאת כאשר בסוף ספטמבר 2012 היקף המזומן שבקופתה עמד על 16 מיליון שקל בלבד.

השקעתה העיקרית של חבס היא בקרן הריט ההולנדית NSI, שבה היא מחזיקה 20.5%. חבס נכנסה להשקעה בקרן בשנת 2007, ומאז היא הפחיתה את השקעתה בחברה ב-300 מיליון שקל, כאשר על יתרת ההשקעה היא מופסדת 450 מיליון שקל "על הנייר".

מחבס נמסר בתגובה כי "החברה מבקשת להבהיר בזאת, בתגובה לירידות בשערי ניירות הערך של החברה במהלך שני ימי המסחר האחרונים בבורסה ולפרסומים בעניין, כי לא ידוע לחברה על אירוע מהותי אשר אירע בימים האחרונים ואשר יש בו כדי להשפיע באופן מהותי על החברה או על מחיר ניירות הערך שלה".