שכר הבכירים: גיל אגמון השתכר 6 מיליון שקל בדלק רכב

האסיפה במגדל התנגדה לתנאי העסקתו של עופר אליהו בעקבות המלצת אנטרופי - וטירפדה שכר שנתי של 1.8 מיליון שקל

אסיפת בעלי המניות במגדל דחתה אתמול (ד') את תנאי העסקתו של עופר אליהו, המשנה למנכ"ל בחברת הביטוח שבשליטת אביו, שלמה אליהו.

זאת, בהתאם להמלצת חברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי, שנחשפה השבוע ב"גלובס".

מגדל ביקשה לאשר לאליהו ג'וניור חבילת תגמולים בעלות של 1.76 מיליון שקל בשנת 2013, הכוללת שכר חודשי של כ-85 אלף שקל, צמוד למדד, וכן דמי הבראה, ימי חופשה ומחלה, החזקת רכב, החזר הוצאות, הפרשות לביטוח מנהלים ולקרן פנסיה, ביטוח אובדן כושר עבודה וגמול הסתגלות. אנטרופי התנגדה לכך בשל כפל התפקידים של עופר אליהו, המכהן כמשנה למנכ"ל וכדירקטור בחברה.

בעלי המניות לא אישרו גם תשלום של כ-71 אלף שקל לדירקטור דן זיסקינד (לשעבר סמנכ"ל הכספים של טבע), כהשלמה לשכר הדירקטורים ששולם לו ב-2011. לעומת זאת, אושרו תנאי העסקת אליהו אליהו, אחיו של שלמה, בתפקיד מנהל עסקי ביטוח כללי במרחב מרכז, והוא ייהנה מחבילת תגמולים בעלות של 925 אלף שקל ב-2013.

מנכ"ל דלק רכב נכנס למקום השני

חברת דלק רכב, שפרסמה אמש תוצאות עסקיות מצוינות (ראו עמ' 4), שלחה את המנכ"ל ובעל השליטה, גיל אגמון, למקום השני בטבלת שיאני השכר ל-2012 עד כה, עם שכר בעלות שנתית של כ-6 מיליון שקל. המענק שקיבל אגמון על תוצאות 2012 עמד על 5.2 מיליון שקל.

אגמון מושך למעלה את ממוצע שכר חמשת בכירי דלק רכב, כאשר שני המשנים למנכ"ל, יורם מזרחי ושחר שמש, זכו לשכר בעלות של 2.2 מיליון שקל כל אחד, ואילו שני הסמנכ"לים, ברק כהן ורונית בכר, זכו לשכר של 1.5 מיליון שקל כל אחד.

חברת הנדל"ן המניב בריטיש ישראל שילמה אשתקד סכום עצום של 21.3 מיליון שקל לחברה האם מליסרון, תמורת שירותי ניהול. כך עולה מדוחות בריטיש שפורסמו היום. הסכם הניהול בין השתיים, שנכנס לתוקף בתחילת אפריל 2012 ותוקפו שלוש שנים, מבטיח למליסרון סכום השווה ל-55% מהוצאות הנהלה וכלליות המשותפות של שתי החברות, עם רף מקסימום של 36 מיליון שקל.

30 בעלי השכר
 30 בעלי השכר