האינפלציה בסין בשיא של 10 חודשים עקב השנה החדשה

מדד המחירים לצרכן של חודש פברואר רשם עלייה של 3.6% לעומת צפי של 3% מצד האנליסטים ■ הסיבה: חגיגות השנה הסינית החדשה שגרמה לעלייה בצריכה

האינפלציה בסין הגיעה לשיא של 10 חודשים עם פרסום מדד המחירים לצרכן של חודש פברואר שהצביע על עלייה של 3.2% לעומת החודש המקביל ב-2010, כך עולה מנתונים שפרסם משרד הסטטיסטיקה של סין. התחזיות של האנליסטים עמדו על עלייה של 3%.

במשרד מסבירים את העלייה החדה יחסית בחגיגות השנה הסינית החדשה שהתקיימו בחודש פברואר ושהביאו לעלייה משמעותית בהיקף הקניות, במיוחד המחירים של מוצרי המזון שעלו בכ-6%. על בסיס חודשי המדד עלה ב-1.1% לעומת המדד בחודש ינואר השנה, כשגם פה הוא מכה את תחזיות האנליסטים שציפו לקריאה של 0.8%.

"עם הכניסה לחודש מארס, עם התפוגגות ההשפעות של השנה הסינית החדשה והאקלים הכלכלי הולך ומשתפר, כל התנאים הופכים להיות טובים יותר עבור ייצור המזון והתחבורה, ולכן אנחנו צופים שהמדד של חודש מארס יהיה רגוע יותר", כתב יו קיומי, סטטיסטיקן במשרד הסטטיסטיקה הממשלתי, בהועדה שהתפרסמה יחד עם הנתון.

בסין צופים כי המחירים במדינה בשנה הנוכחית צפויים להיות גבוהים יותר לעומת השנה החולפת עם אינפלצייה שנתית של 3.5% לעומת 2.6% בשנת 2012. בסין יכולים להיות מרוצים מהתחזית העדכנית שכן בתחזיות שלהם ב-2012 לשנת 2013 נרשם כי שיעור האינפלציה השנתי בשנה הנוכחית יעמוד על 4%.