רני צים חונך מרכז קניות חדש בערד: "אנחנו חלוצי הפריפריה"

"לתושבי ערד אין היום מקום ראוי לצרוך מותגים. הם מאושרים שנפתח מרכז כזה"

השבוע חונך רני צים את מרכז הקניות "צים סנטר" בכניסה לערד, 13.5 אלף מ"ר על 40 דונם. מי שחשב שצים ילך הביתה לנוח לאחר שמכר את רשת מחסני כמעט חינם ב-350 מיליון שקל, יגלה שהאנרגיות שלו פשוט עברו לפעילות נדל"ן.

- ובכל זאת, קניון בערד?

"המרכז נמצא על אם הדרך, בכניסה לעיר, בדרך לים המלח ולערד", אומר צים. "הוא ישרת 100 אלף תושבים מערד, מיישובי ים המלח ומהיישובים הבדואים באזור. המרכז יכלול 65 חנויות, המושכרות במחירים של 85-100 שקל למ"ר, לשמות כמו סופר-פארם, קסטרו, ארומה, אמפוריום, קקאו, פוקס, חנויות של ים המלח ומחסני כמעט חינם, ואנחנו פותחים את המקום עם כמעט 100% תפוסה.

"נוסף על כך, נקים על המגרש 5 דונם של משחקייה מיוחדת שייבאנו מגרמניה, עם מגלשות בגובה 30 מטר, בהשקעה של 6.5 מיליון שקל.

"סיכמנו עם רשת פתאל שהאוטובוסים שנוסעים לכיוון מצדה וים המלח ועוברים בכביש הזה, יעצרו להפסקות במרכז שלנו, ולכן הקמנו חניונים מיוחדים לאוטובוסים. לים המלח מגיעים בכל שנה 2 מיליון תיירים, והם יפקדו את המרכז.

"גם לתושבי ערד אין היום מקום ראוי לצרוך בו מותגים. הם מאושרים שנפתח מרכז כזה. בנוסף, צמוד לערד יש את היישוב כסייפה שבו מתגוררים 55 אלף תושבים בדואים, שהם צרכנים משמעותיים ומבצעים היום את רוב הקניות שלהם במרכז ביג בבאר-שבע. אין לי ספק שמרביתם יעתיקו את הקניות אלינו, כי זה פשוט יותר קרוב, ולא ייאלצו להרחיק עד באר-שבע".

- אתם פעילים בערד גם במגורים.

"ממש מול מרכז הקניות אנחנו מקימים שכונת מגורים, 'רום הטיילת', שתכלול 169 דירות ב-6 בניינים בני 9 קומות, ועוד שניים מדורגים.

"בערד כבר כמה שנים ארוכות שלא הייתה בנייה מסיבית למגורים, אך היום מעבר צה"ל לנגב משנה את המצב ואת מפת הביקוש. גם למשפרי דיור אין היום אופציות. דירת 3 חדרים חדשה כולל ממ"ד ומרפסת תעלה 600 אלף שקל. אין מוצרים כאלה בכלל באף מקום בארץ. יש לנו היתר בנייה כבר ל-3 בניינים ראשונים, ונתחיל שיווק בקרוב".

לקבוצת רני צים, המוחזקת ב-100% בבעלות רני צים, יש כמה זרועות. מלבד רני צים מרכזי קניות פועלת בקבוצה גם גם חברת רני צים בילדינגז, העוסקת בייזום נדל"ן למגורים ואף בתמ"א 38.

- מבחינה אסטרטגית, באיזה תחומים אתה מתכוון להשקיע החל מ-2013?

"אנחנו חלוצי הפריפריה גם במסחר וגם במגורים. מלבד המרכז בערד שייפתח בשבוע הבא, בחודש מאי ייפתח צים סנטר בבית-שאן, שיכלול גם פארק מוטורי בינלאומי על 20 דונם. זאת בנוסף למרכזים בנתיבות ובמעלות שכבר פועלים. היו לנו מרכזים בפתח-תקווה ובנהריה שמכרנו אותם לכלל ביטוח, ובקרוב נתחיל בהקמה של מרכזים נוספים באום אל-פאחם, בכפר-סבא ובמושב שתולים".

- יינות ביתן רכשו השנה את פעילות מחסני כמעט חינם. ומה אם מחר תבוא הצעה לרכישת צים סנטרס?

"היום, אחרי המכירה של כמעט חינם, יש לנו עודף כסף. אנחנו מחפשים השקעות כל הזמן. למרכזי הקניות שלנו אין מחיר, ולא נשקול שום הצעה, כי לא באנו לעשות אקזיט כזה או אחר במקרה הזה. אני יכול לומר שאם כבר יהיו עסקאות, זה אנחנו שנקנה אחרים ולא אחרים אותנו".