קובאן ליוגב אוחיון: תתכונן להגיע, בעונה הבאה אתה שחקן שלנו

הקבוצה הרוסית כבר שילמה למכבי ת"א 200 אלף דולר, סכום השחרור הקבוע בחוזה; מנג'ר קובאן: "מכבי לא מעניינת אותי"

אחרי שקט שנמשך מספר חודשים בגזרת יוגב אוחיון, הקרב הגדול בין מכבי ת"א ללוקומוטיב קובאן הרוסית שוב מתחמם. הרוסים שלחו השבוע לרכז מכבי ת"א מכתב רשמי בו הבהירו כי על פי פסיקת פיב"א בבוררות שנערכה בין הצדדים בקיץ האחרון, אוחיון מחויב לשחק בקבוצה בעונה הקרובה. קובאן הודיעה לשחקן באופן חד משמעי כי היא מצפה לראותו באימוניה לקראת עונת 2013/14, מיד לאחר אליפות אירופה.

את המכתב המדובר שלח מנג'ר קובאן, דימיטרי טרנופול, המשמש גם כראש המחלקת הבינלאומית בקבוצה, וזה לשונו: "בשם לוקומוטיב קובאן, אני רוצה לברך אותך על משחקיך המוצלחים האחרונים. הנהלת הקבוצה וצוות המאמנים עוקבים מקרוב אחריך העונה בעניין רב. אנא שים לב כי מאחר ותהיה חלק מקבוצת לוקומוטיב קובאן בעונה הבאה, אנחנו נרגשים מהצטרפותך הקרובה לקבוצתנו בקיץ. בקרוב נשלח לך את לוח הזמנים לקיץ ואת תאריכי משחקי קדם העונה. אנחנו רוצים לאחל לך הצלחה רבה בהמשך העונה הנוכחית, ואנחנו נשמור על קשר. אנא אל תהסס לפנות אלינו אם יש לך שאלות כלשהן".

יש לציין כי קובאן העבירה למכבי ת"א 200 אלף דולר בקיץ - סכום הפיצוי הקבוע בסעיף היציאה בחוזהו הנוכחי של השחקן. המשמעות מבחינת הרוסים היא שהחוזה בינה לבין אוחיון (26) ייכנס לתוקף בקיץ הקרוב. הרוסים אף הבהירו לאחרונה כי אין בכוונתם להיכנס לדיאלוג עם אנשי מכבי ומתקשרים רק עם אוחיון עצמו, כשמבחינתם הצהובים כבר אינם צד בעניין.

פסיקת פיב"א בנושא, שהאפילה על ההכנה של הצהובים לעונה הנוכחית, יצרה מצב לפיו אוחיון נשאר בנוקיה רק זמנית ולמעשה שייך לקובאן מהעונה הקרובה. למרות זאת, לאחר הישארותו של אוחיון במועדון הודיעה מכבי על הארכת חוזהו של הגארד בשלוש עונות נוספות, עד קיץ 2016, ואף דאגה לשדרג את שכרו.

המכתב ששלחה קובאן מנפץ הערכה שהושמעה בקרב חלק מאנשי מכבי ת"א, לפיה הקבוצה הרוסית תוותר על ההתקשרות עם השחקן לאור התסבוכת המשפטית.

"יוגב אוחיון יהיה שחקנה של לוקומוטיב קובאן בעונה הקרובה", הגיב ל"גלובס" דמיטרי טרנופול, "אנחנו רואים בו את אחד מרכזי העתיד של אירופה. מכבי ת"א לא מעניינת אותי. החוזה שלנו קודם ותקף לכל חוזה שמכבי תחתום עם יוגב. מכבי לקחו מאיתנו 200 אלף דולר, ופיב"א אישרה שסכום הפיצוי ישולם עבור העונה הבאה. והנה, העונה הבאה כבר מגיעה".

קובאן מדורגת במקום הרביעי בליגה הרוסית החזקה, כשהיא מפגרת ב-6 נקודות אחרי המוליכה צסק"א מוסקבה. ביורוקאפ קרובה הקבוצה להעפלה לחצי הגמר, לאחר שהביסה את בודצ'נוסט ב-18 הפרש במשחק רבע הגמר הראשון שנערך במונטנגרו.

אגב, ההודעה של הרוסים מגיעה אחרי שאוחיון רשם את משחק השיא שלו ביורוליג - 19 נק' (ו-24 נקודות מדד) בניצחון על סיינה לפני פחות משבועיים.

במכבי ת"א סירבו להגיב לידיעה.