בדיקת "גלובס": השירותים הטובים ביותר לאחסון ושיתוף בענן

כמויות התמונות, השירים והקבצים שאנו צוברים במחשב, בסמארטפון ובטאבלט מכפילים את עצמם במהירות, ואת חלקם הגדול אנחנו רוצים לשתף - וכאן נכנס לתמונה ה"ענן" ■ "גלובס" השווה בין השירותים הקיימים - המסקנות לפניכם

התמונות, הסרטים והשירים שלנו כבר לא נשמרים רק בכונן האחסון הפיזי הביתי. רבים מעדיפים לגבות אותם בחוות שרתים מרוחקת, אצל חברות האחסון באינטרנט. המושג "ענן", שהפך לפופולרי בעולם הטכנולוגיה, אומר שהתוכן האישי שלנו לא נשמר בסמארטפון או במחשב, אלא אצל ספקית שירות, שמאפשרת לגשת אליו מכל מכשיר ובכל מקום. למעשה, רובנו משתמשים בענן כל יום, בשירות ג'ימייל של גוגל ובפייסבוק. מבלי ששמנו לב, שירותי הענן מקיפים אותנו ומשנים את תפיסתנו לגבי נגישות לתוכן.

היתרון הגדול באחסון התוכן האישי בשירותי ענן, הוא הגישה אליו מכל מקום והשימוש בו כאמצעי גיבוי. יתרון אחר ולא פחות חשוב הוא השיתוף. שירותי האחסון מאפשרים לגבות קבצים בנפחים גדולים מאוד ולא כאלו המצורפים למיילים בעשרות מגות בודדות, אם לא פחות מכך. במקום למצוא דרך לכווץ את הסרטון של הילד, שצולם באיכות HD מהסמארטפון, אפשר לעלות אותו במהירות לרשת דרך הטלפון ולשלוח את הלינק לקובץ רק לבני משפחה מסוימים וחברים.

"גלובס" בדק את שירותי הענן המציעים אחסון ושיתוף בצורה נוחה בקרב החברות הבולטות. המסקנות: משתמשים שלא דורשים נפח אחסון גדול וירצו רק לשתף סרטים ותמונות, יוכלו לפנות כמעט לכל שירות ולקבל תמורה טובה חינם. שניים בלטו במיוחד - סקיי דרייב של מיקרוסופט ו-SugarSync.

סקיי דרייב עובד מצוין בכל הפלטפורמות של החברה: ווינדוס פון 8 בסמארטפון, ווינדוס 8 במחשב ובטאבלט ואקס בוקס 360 בטלוויזיה. מיקרוסופט גם מציעה את האפליקציה שלה על סמארטפונים וטאבלטים עם מערכת ההפעלה של אפל או גוגל. אנחנו מצאנו את הפתרון הזה מאוד נוח לנו.

SugarSync עשתה את העבודה אפילו טוב יותר, גם באחסון במחשב, ולא רק של תיקייה מסוימת כמו בדרופ בוקס או שירותים אחרים, אלא של כל תיקייה שרוצים במחשב, עם גיבוי הסמארטפון באמצעות אפליקציה. את כל המידע ניתן לשתף בקלות.

קלאוד קפה: כל שירותי הענן יחד

שירותי האחסון הקיימים ברשת רק מתרבים. אתרים כמו פייסבוק ואינסטגרם הפכו מקום טבעי לאחסון תמונות משותפות, ולצד אםלה קיימים שירותים כמו גוגל דרייב, סקיי דרייב ודרופ בוקס, שבו שומרים הגולשים את הקבצים הפרטיים שלהם. עומס החברות המציעות שירותי ענן, יצר בלגן בו המשתמש לא תמיד יודע איפה הוא שמר כל תמונה או קובץ מסוים, כאשר הגישה לכל התכנים מחייבת שימוש במספר אתרים.

סטארט אפ ישראלי בשם CloudKafe, מציע פתרון מעניין לחוסר הנוחות הדיגיטלי הזה. אתר החברה (בעתיד גם אפליקציה), מאפשר, בעזרת רישום קל, גישה מהירה לכל שירותי הענן של המשתמש.

האתר מחולק לקטגוריות של תמונות, סרטים וקבצים. הגולש צריך לאשר את הגישה של האתר לכל שירות ואז כל התוכן שלו מופיע בקלאוד קפה. ניתן לשתף דרך האתר תמונות עם חברים, דרך המייל או פייסבוק או להוריד את הקבצים למחשב.

קלאוד קפה עדיין לא מציע ממשק בעברית אלא באנגלית, והוא פשוט לתפעול. אנחנו מצאנו בו את רוב שירותי הענן שהכרנו, וכרגע חסר בו שירות האחסון iCloud של אפל. בשורה התחתונה, מדובר בפתרון טוב, למי שרוצה לעשות סדר בשירותי הענן שלו.

בזק Cloud:

תכונות: שירות Free Cloud של בזק אמור להיות חלופה ישראלית לשירותים הבינ"ל, ומאפשר גיבוי אוטומטי מהמחשב, הסמארטפון והטאבלט, צפייה במסמכים והאזנה למוזיקה.

בזק מציעה נפח אחסון ללא הגבלה חינם - הצעה מפתה מאוד, הטובה ביותר היום בענף, אבל בתנאי השירות יש גם אותיות קטנות ומרתיעות: בזק יכולה להפסיק באופן קבוע או זמני את השירות, לגבות כסף, להגביל את נפח השימוש וגם לגבות עליו תשלום. כמו כן, בזק יכולה להפסיק את השירות באופן מיידי אם הלקוח חרג מנפח האחסון (כאמור השירות אמור להיות ללא הגבלת נפח אחסון). בזק גם רשאית להגביל את כמות הצפיות של המשתמש בשירות.

שיתוף: ניתן לשתף קבצים במיילים או ברשתות חברתיות, וליצור תיקייה משותפת עם חברים. העלאת קבצים לא מוגבלת בנפח כרגע, אבל בהמשך תוגבל ל-1 ג'יגה.

מחירים: חינם ללקוחות בזק.

מיקרוסופט סקיי דרייב

תכונות: גישה לקבצים גם ללא חיבור לאינטרנט, בזכות סינכרון קבוע של התוכן בתיקייה בענן עם זו שבכונן הקשיח במחשב. ניתן להגדיר תיקיות קבועות במחשב, כמו מסמכים, תמונות ווידיאו שישמרו את הקבצים בתיקייה המקומית של סקיי דרייב, מה שיגרום להם גם להתעדכן בשירות בענן. באמצעות האפליקציה של סקיי דרייב, ניתן לגשת לקבצים ממכשירים ניידים ולעלות תמונות ישירות מהטלפון.

שיתוף: סקיי דרייב מאפשרת העלאה ושיתוף קבצים עד לנפח של 2 ג'יגה. המוצר מתחבר לשירות Web App, המאפשר ליצור מסמכי אופיס כמו וורד ואקסל ולשתף אותם עם חברים, שיכולים גם לערוך אותם.

מחירים: נפח אחסון של 7 ג'יגה חינם, כאשר נפח אחסון של 20 ג'יגה עולה 40 שקל לשנה, 50 ג'יגה ב-95 שקל לשנה ו-100 ג'יגה ב-190 שקל לשנה. משתמשי אופיס 365 מקבלים 20 ג'יגה נוספים.

דרופ בוקס

תכונות: התקנת תוכנה במחשב לגישה לקבצים ללא חיבור לאינטרנט והעברת קבצים בצורה נוחה. העלאה אוטומטית של כל התמונות והסרטונים מסמארטפונים ומטאבלטים, כולל אפשרות לקבוע שהעלאה תתבצע רק בחיבור לאינטרנט אלחוטי. בחברה גם מציעים ממשק לצפייה בתמונות באתר האינטרנט במחשב, כך שלא צריך לצפות בתמונות בתוכנה אחרת.

שיתוף: שיתוף תיקיות ושליחת לינק לחבר.ניתן להעלות קובץ עד לנפח 2 ג'יגה.

מחירים: 2 ג'יגה ברמה הבסיסית וחצי ג'יגה על צירוף כל חבר עד לנפח של 16 ג'יגה. יש תוספות דומות על התקנת התוכנה במחשב ופעולות אחרות. עבור שירות התמונות, דרופ בוקס מציעה עוד 3 ג'יגה בביצוע פועלות שונות. 100 ג'יגה: 370 שקל לשנה.

SugarSync

תכונות: SugarSync הוא שירות אחסון שממצב את עצמו כמתחרה לדרופ בוקס. הוא מציע גיבוי של כל תיקייה בה מעוניינים במחשב, ולא רק של תיקייה מסוימת שקשורה לשירות.

שיתוף: שיתוף אלבומי תמונות, קבצים ותיקיות ברשתות חברתיות ובמייל עם חברים. העלאת קבצים לא מוגבלת בנפח שלהם.

מחירים: 5 ג'יגה חינם. 30 ג'יגה נוספים - 20 שקל לחודש או 185 שקל לשנה. 100 ג'יגה: 55 שקל לחודש או 560 שקל לשנה.

גוגל דרייב

תכונות: גוגל דרייב היה בעבר שירות ה-Docs של החברה, כאשר הוא ממותג כבר זמן רב בשם החדש. השירות מציע בראש ובראשונה יכולת ליצור ולערוך מסמכים במעבד תמלילים ובגיליונות אלקטרוניים. השירות גם כולל אופציה להעלאת קבצים מסוגים שונים. הפריע לנו שהאפליקציה או היישום במחשב לא מציעים תצוגה מוקדמת של התמונות.

שיתוף: אפשרות עריכת מסמכים משותפת עם חברים. העלאת קבצים עד לנפח 10 ג'יגה ושיתוף שלהם.

מחירים: 5 ג'יגה ברמה הבסיסית ללא עלות, 25 ג'יגה ב-120 שקל לשנה ו-100 ג'יגה ב-225 שקל לשנה.

כמה עולה לאחסן בענן
 כמה עולה לאחסן בענן