חגיגת השכר בנמל חיפה: 70 אלף שקל למכונאי ראשי

כ-1,100 עובדים מועסקים בנמל חיפה, שאולי זוכה לפחות חשיפה תקשורתית מזה של נמל אשדוד, אך הוא לא פחות דומיננטי ומשמעותי ממנו ■ האירוניה: מנכ"ל הנמל בכלל לא ברשימת 20 שיאני השכר בו

"גאווה ישראלית, עוצמה עולמית". במילים אלה מקבל נמל חיפה את מי שגולש לאתר הבית שלו. הנמל הצפוני, שבו מועסקים 1,100 עובדים לערך, אולי זוכה לפחות חשיפה תקשורתית מזה של נמל אשדוד, אך הוא לא פחות דומיננטי ומשמעותי ממנו.

שורשיו של נמל חיפה, כך לפי אתר הבית שלו, ניטעו כבר בשנת 1898 כאשר חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, ביקר בארץ וניבא בספרו "אלטנוילנד" כי חיפה תהפוך לעיר נמל חשובה. באוקטובר 1933 נפתח הנמל באופן רשמי, ומאז היה לו חלק לא קטן בחלק מנקודות הציון ההיסטוריות של תקומת המדינה (כמו סיפורה של אוניית המעפילים "אקסודוס").

נתון אחד שיכול להמחיש את הגידול העקבי בפעילות הנמל הוא מספר המכולות שעוברות דרכו. בשנת 2001 מדובר היה על 839 אלף מכולות, ואילו עשור אחרי - בשנת 2011 - מדובר היה על 1.235 מיליון מכולות. כמנכ"ל נמל חיפה מכהן מנדי זלצמן, שמשמש בתפקיד כבר 5 שנים.

זלצמן, דרך אגב, אינו נכלל ברשימת 20 שיאני השכר של הנמל (לפי דוח הממונה על השכר באוצר), ושכרו החודשי בשנת 2011 עמד על 47,416 שקל - לא כולל תוספות בשווי של 18,785 שקל - וזה אומר סך עלות שכר חודשית של 66,201 שקל.

לפי הדוח, את רשימת 20 שיאני השכר מאכלסים בעיקר סדרני העבודה בנמל, ובמיוחד כאלה המוגדרים כ"סדרן עבודה רב תכליתי".

20 שיאני השכר בנמל חיפה
 20 שיאני השכר בנמל חיפה