"נביא הזעם" מזהיר: צפו לתיקון בשוק עד סוף השנה

הכלכלן נוריאל רוביני, אשר זכה לכינוי "נביא הזעם" לאחר שחזה את המשבר הכלכלי של 2008, בראיון ל-CNBC: "יש כבר עתה סימנים להאטה, המשקיעים יופתעו ממנה"

העלאת נטל המס על אזרחי ארה"ב האמידים והקיצוצים בהוצאות הממשלתיות ישפיעו באופן דרמטי על הצמיחה הכלכלית בארה"ב השנה, ויבטלו את האפקט החיובי שנובע מההתאוששות של שוק הנדל"ן וההוזלה במחירי האנרגיה - כך סבור הכלכלן נוריאל רוביני, בראיון ל-CNBC ביום ו'.

רוביני, אשר זכה לכינוי "נביא הזעם" לאחר שחזה את המשבר הכלכלי של 2008, התראיין ל-CNBC לאחר פרסום נתוני התעסוקה ליום ו' - אשר הפתיעו לטובה לעומת התחזיות בשוק, ותמכו בראלי בשווקים.

"המסים האלה, על העשירים, הולכים להיות משמעותיים - ויש כבר עתה סימנים להאטה בצמיחה, וזאת בנוסף לפרשיית 'המצוק הפיסקאלי' יובילו לצמיחה של כ-1.5% בלבד השנה, לאחר צמיחה מתונה מאד שנה שעברה", חוזה רוביני.

"למרות סימנים מעודדים בשוק הדיור, הוזלה אפשרית במחירי האנרגיה והשפעות ההקלה הכמותית בארה"ב, הצמיחה עלולה להסתכם אך ורק בכ-1.5%", המשיך. "גם ללא הפוליטיקאים (עדיין תהיה סחבת), אנחנו משלמים על טעויות עבר, הממשל בארה"ב צריך להחיל מעט מדיניות צנע".

באשר לראלי בשוקי המניות, הסכים רוביני כי התחזית לטווח הקצר היא חיובית, אולם הזהיר: "זה יהיה שונה במחצית השנייה של השנה, יהיה 'שוק' למשקיעים - התוצאות הכספיות יתחילו לאכזב. כולם יופעו עד כמה ארה"ב תאיט בצמיחה והשוק עלול לתקן".