שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.2% לרמה של 3.68 ש'

האירו נחלש 0.1% ל-4.79 שקלים ■ בזירה העולמית נסחר הדולר ב-1.307 דולרים לאירו

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ג') במגמת התחזקות של השקל מול המטבעות המרכזיים בעולם. הדולר היציג נחלש מול המטבע המקומי בכ-0.2% ל-3.682 שקלים והאירו נקבע בירידה של 0.1% ל-4.79 שקלים. בזירה העולמית נסחר הדולר ברמה של 1.307 דולרים לאירו.

מסמך האורות האדומים שפרסם האוצר בתחילת השבוע, מלמד על ההאטה בשוק הריאלי בינואר ופברואר. המסמך מצביע על כך כי האורות האדומים כבר נדלקו מזמן, ולכלכלה לא נותר אלה לעצור בחריקת בלמים", מציין ד"ר גדעון בן נון, מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות. "נראה כי גם השקל צפוי לעצור באותו אופן, ולחזור לסביבה שפויה, שתסייע למגזרי היצוא לצלוח את המשבר הקרב ובא".

"מה שעוד מצליח לספק תנודתיות למסחר בדולר שקל בשבוע האחרון הוא התגובה למסחר בשער האירו-דולר, שנסחר בתנודתיות גבוהה בין 1.29-1.31 דולר לאירו. לאור המשך ההדרדרות בכלכלה המקומית, אנו צופים כי שער הדולר שקל צפוי לחזור חזרה לתחום מסחר של 3.7-3.85 שקל לדולר", אמר.

בזירה המקומית, מעודדים המשקיעים במט"ח מההתקדמות במגעים להקמת קואליציה. מסתמן כעת כי מספר שרי הממשלה יעמוד על 20 - כאשר לאחר פגישה בת 5 שעות בין ארבעת ראשי השותפות הקואליציוניות הבכירות, נתניהו, בנט, לפיד, ליברמן - הצליחו לרשום הארבעה התקדמות במשא ומתן סביב סוגיית גודל הממשלה. ככל הנראה הממשלה הבאה תמנה 20 שרים ו-8 סגני שרים, לא כולל ראש הממשלה ותיק החוץ שנשמר עבור ליברמן.

בתוך כך, העניק אתמול שר האוצר היוצא יובל שטייניץ רמזים ו"עצות" לשר הנכנס, ככל הנראה יאיר לפיד, לקראת התפקיד: "יש לנו אתגרים מאוד לא פשוטים, המשבר הכלכלי עוד נמשך", אמר שטייניץ בנאום הפרידה שלו, והבהיר: "התקציב הבא הוא לא פשוט - כי יעשה בו קיצוץ של מיליארדי שקלים יותר מהממוצע".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "שערי המטבעות ממשיכים לנוע בתחום שערים צר, כאשר פוטנציאל היחלשות הין היפני והאירו טרם מוצו, אולם להתחזקות הדולר אל מול מטבעות אלו כמו גם מול הליש"ט לא ניתן ביטוי כלל בזירה המקומית. הדולר המשיך להיחלש אל מול השקל לאור היצעי מט"ח מצד פעילים זרים הממשיכים לבלום את פיחות השקל. להערכתנו בנק ישראל צפוי לצאת בקרוב בהכרזות כי בכוונתו לפעול למניעת התחזקות השקל".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]