מה אמר חבס, עוד אחד שמבקש "לגלח" אתכם, ב-2009?

חבס ב-2009: "אשתי תחליט היכן נגור - בשתי הדירות שלי ברוטשילד או ב-4 הדירות שלי ב-YOO" ■ משך שכר בעלות של 15 מיליון שקל ב-5 שנים וגרף 16 מיליון שקל בדיבידנדים בשנתיים

הרצל חבס, המחזיק ב-22.7% ממניות חברת הנדל"ן חבס , הצטרף היום (ג') למועדון אנשי העסקים מהאלפיון העליון המבקשים הסדר חוב ממחזיקי האג"ח, כלומר מהציבור המשקיע באותן חברות באמצעות כספי הפנסיה. בדיקת "גלובס" מעלה כי חבס נהנה בשנים האחרונות מתגמולים שמנים ומדיבידנדים שחילקה החברה, סכום המצטבר לעשרות מיליוני שקלים.

ב-5 השנים האחרונות נהנה הרצל חבס משכר בעלות כוללת של כ-15 מיליון שקל. מדובר בשנים 2007-2011, שכן הדוחות השנתיים ל-2012 טרם פורסמו. נוסף על כך, חבס נהנה מתקבולים בגין דיבידנדים שחילקה החברה, כאשר חלקו של חבס עמד על כ-16 מיליון שקל בשנתיים האחרונות.

חברת חבס יזמה מספר מגדלי יוקרה ידועים בת"א, כמו למשל מגדל רוטשילד 1 או מגדלי yoo. חבס ובני משפחתו רכשו דירות במגדלי היוקרה בסכום כולל של כ-70 מיליון שקל.

חבס בעצמו רכש בזמנו 4 דירות ב-YOO תמורת כ-3.15 מיליון דולר, 2 דירות בשדרות רוטשילד תמורת 2.7 מיליון דולר וכן שטחים צמודים להן בכ-3 מיליון דולר נוספים, ובאפריל 2009 אמר חבס בראיון למוסף הנדל"ן של "גלובס": "אשתי תחליט היכן נגור, ברוטשילד או ב-YOO. כשאתה היזם לא תמיד בריא לגור בבנין אותו בנית, אבל אנחנו מרגישים לא מעט אמונה לגור עם הדיירים הללו, שקיבלו תמורה שכזו לכסף".

לחברת חבס השקעות חוב אג"ח של כ-450 מיליון שקל, והיא צריכה לפרוע בעוד חודשיים תשלומי קרן וריבית בסך 56 מיליון שקל למחזיקי האג"ח הקצרות מסדרה 12.

בעל המניות הגדול ביותר הוא עידן עופר המחזיק ב-23.07% באמצעות חברת עופר ניהול. עבור עופר אין זה הסדר החוב הראשון, שכן כידוע הוא ביצע כבר "תספורת" למשקיעים בהסדר החוב בחברת צים. עידן עופר אף רכש את הפנטהאוז בקומה האחרונה במגדל רוטשילד 1 שיזמה החברה תמורת כ-70 מיליון שקל.