התלבשה על התפקיד הנכון: מנכ"לית גולף צברה 20 מיליון שקל

אילנה קאופמן נכנסה לתפקידה ביוני 2004, קצת פחות משנתיים לפני שחברת גולף הונפקה לציבור

אילנה קאופמן, מנכ"לית רשת האופנה גולף (בעברה חלק מקבוצת אי.די.בי), צברה במהלך תשע שנות כהונתה בתפקיד 20 מיליון שקל בקירוב (ברוטו, לפני מס, ובערכים שוטפים) - כך עולה מבדיקת "גלובס".

סך הון זה כולל בעיקר את מרכיבי המזומן בעלויות השכר של קאופמן לאורך השנים, ולא כולל מניות גולף שיש ברשותה (בשווי ברוטו של 2.1 מיליון שקל) שקיבלה לאחר שמימשה אופציות למניות.

לקאופמן נותרו 365,117 אופציות שהוענקו לה בחלוקה האחרונה של החברה לבכיריה בספטמבר 2010. אופציות אלה הוקצו לפי מחיר מימוש של 20.41 שקל, ומכיוון שמניית גולף ראתה רק את הדרך מטה מאז, אופציות אלה מצויות כרגע הרחק "מחוץ לכסף".

מניית גולף נסגרה שלשום (ב') על מחיר של 11.35 שקל, המשקף שווי חברה של 457 מיליון שקל, עלייה של 20% לעירך מתחילת השנה.

לפי הדוח השנתי של גולף, ועדת התגמולים של דירקטוריון החברה אישרה בשבוע שעבר העלאת שכר חודשית לקאופמן בשווי של 10,875 שקל, ומינואר השנה יעמוד שכר הברוטו החודשי שלה על 119 אלף שקל (העלאה בשיעור של 10%) או 1.4 מיליון שקל בשנה.

עוד עולה מהדוח כי הדירקטוריון, לבקשת קאופמן, הוריד את דרגת קבוצת הרכב לה היא זכאית לפי תנאי העסקתה, וכי "בהתחשב בהורדה זו, ובסך תוספת השכר האמורה, השינוי הכולל של עלות העסקתה של קאופמן אינו מהותי", דברי הדוח.

מפירוט עלויות השכר של 5 בכירי החברה עולה כי אלה לא קיבלו אשתקד מענק מבוסס ביצועים, וזאת לאור החלטת הדירקטוריון.

ואכן, אשתקד חלה נסיגה בביצועי החברה. הכנסות גולף מתחום ההלבשה ירדו בשיעור שנתי של 2.3%, וכפועל יוצא הרווח התפעולי מפעילות זו עמד על 20.8 מיליון שקל לעומת 27.7 מיליון שקל בשנת 2011.

בתחום אופנת הבית, עם זאת, עלו ההכנסות בשיעור שנתי של 2.2%, אך עלייה זו לא תורגמה לשורה התחתונה, והרווח התפעולי מפעילות זו עמד על 40.6 מיליון שקל לעומת 52.8 מיליון שקל בשנת 2011.

קאופמן (או-טו-טו בת 64) נכנסה לתפקידה ביוני 2004, קצת פחות משנתיים לפני שהחברה הונפקה לציבור. בעבר סיפרה בראיון ל"גלובס" כי אם לא הייתה במקצוע הנוכחי, "הייתי פותחת חנות של כפתורים. אני מאוד אוהבת כפתורים. אני יכולה להיכנס לחנות כפתורים ולהסתובב בה שעתיים. זה ממש עולם ומלואו".