עימות: האוצר דורש לפתוח המכרז לדור 4 בסלולר

בניגוד לעמדת משרד התקשורת, האוצר מתנגד להקצאת תדרים רק לחלק מהחברות כדי להבטיח שההקצאה תהיה יעילה ושתתקבל עבורה התמורה המרבית

בניגוד לעמדת משרד התקשורת, משרד האוצר דורש שהמכרז לתדרי הדור הרביעי יהיה פתוח לכלל השחקנים בשוק. כך נודע ל"גלובס". אגף התקציבים באוצר מתנגד להקצאת תדרים רק לחלק מהחברות כדי להבטיח שההקצאה תהיה יעילה ושתתקבל עבורה התמורה המרבית.

עם זאת, מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, שמשמש גם כיו"ר ועדת המכרזים, שקל להגביל את המכרז ולאפשר לגולן טלקום, להוט מובייל ולפלאפון בלבד להתמודד, זאת משום שלפרטנר ולסלקום כבר יש תדרים שמתאימים לדור הרביעי.

ועדת המכרזים, נציין, רחוקה מלקבל החלטה בנושא וישנם חילוקי דעות בין חבריה לגבי האופן שבו יוקצו התדרים. החלטה סופית תתקבל רק כאשר יתברר אם ימונה שר למשרד התקשורת או שהטיפול בתחום יעבור לאחריותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, או לחילופין תוקם רשות תקשורת כפי שמחייב האינטרס הלאומי.

נציין, כי במכרז התדרים הקודם שבו השתתפו הוט מובייל וגולן טלקום העדיפה המדינה לוותר על ההכנסות כדי לעודד את התחרות בשוק הסלולר. כעת, המצב שונה לאחר שהתחרות כבר הוכיחה עצמה, כך שלכאורה אין סיבה להעניק את התדרים בחינם, מה גם שלמדינה יש אינטרס להבטיח שתתקבל התמורה הגבוהה ביותר עבור משאב לאומי שנמצא במחסור.