עובדי יאהו נגד המנכ"לית מאייר: מקשה על קליטת 'כוכבים'

עובדים בחברה טענו בפני המנכ"לית מריסה מאייר שמדיניות ההשמה החדשה שהנהיגה מונעת ממנה לקלוט עובדים מוכשרים

מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר, נשאלה בפגישה פנימית בחברה אם הקריטריונים המחמירים שהנהיגה לשכירת עובדים אינה גורמת ליאהו להפסיד מהנדסים מוכשרים, לטובת חברות אחרות בשוק התחרותי של עמק הסיליקון.

מאייר השיבה בשלילה לתלונה שלפיה סירבה לקבל מועמדים טובים מכיוון שלא היו מצוידים בתארים מאוניברסיטאות יוקרתיות. במקום זאת, כך אמרה, על הצוות שלה לשפר את יכולות הגיוס שלו, כך מסר עובד שהיה נוכח בפגישה.

השאלה משקפת חששות של מנהלים רבים העוסקים בגיוס - מהאופן שבו מאייר החמירה את הקריטריונים לשכירת עובדים מאז מונתה לתפקיד המנכ"ל ביולי האחרון, כחלק ממאמציה לשנות את כוח העבודה ואת התרבות של החברה.

מאייר מתעקשת לבחון בעצמה כל עובד חדש, ותומכיה אומרים שהדבר משרה משמעת בחברה, שדרושה לה מאוד. אולם מבקריה אומרים כי הסטנדרטים הגבוהים שלה כבר פוגעים ביכולת לאייש משרות פנויות.

עוד לפני שמאייר אסרה בחודש שעבר על עבודה מהבית, החברה כבר התקשתה להתמודד עם התפיסה לפיה ימיה הטובים כבר מאחוריה. החברה גם מתמודדת עם תחרות קשה על כישרונות מצד חברות כמו גוגל ופייסבוק, שנתפסות כיוקרתיות יותר, ומצד סטארט-אפים שמציעים הטבות בדמות אקזיט אפשרי.

מאייר אמרה למשקיעים בינואר כי חל שיפור במספרם ובטיבם של מבקשי העבודה הפונים ליאהו וכי שיעור הנוטשים בקרב "הכישרונות בעלי הביצועים הגבוהים ביותר", נמוך באופן משמעותי יחסית לעבר.

900 משרות פנויות

ביאהו יש כ-900 משרות פנויות, המהוות כ-8% מכוח העבודה של החברה, המונה 11,500 איש. חלק מהצעות העבודה הן בנות חודש. בהשוואה לכך, לגוגל יש כמעט 1,000 משרות פנויות, אבל הללו מהוות 2% בלבד מכוח העבודה, שהוא גדול פי ארבעה מכוח העבודה של יאהו.

מאייר הצטרפה ליאהו לאחר 13 שנים בהן עבדה בגוגל, אשר במהלכן סייעה לחברה לפתח את מוצר החיפוש, המהווה את ספינת הדגל שלה. היא המנכ"לית השלישית תוך כשנה העומדת בראש יאהו, שהכנסותיה דישדשו בשל תחרות מצד גוגל, פייסבוק וחברות אינטרנט אחרות, כמו גם בעקבות עזיבה של מנהלים בכירים ורה-ארגון פנימי שהביא לביטול של אלפי משרות.

מאייר גייסה מיד שני מנהלים בכירים בעלי פרופיל גבוה לצוות שלה: מנהל הכספים הראשי קן גולדמן, שמאחוריו שלושים שנות ניסיון בחברות תוכנה ואינטרנט מובילות, והמנהל התפעולי הנריק דה קסטרו, עמית לשעבר מגוגל. וול סטריט הגיבה בחיוב, במהירות - מניותיה של יאהו עלו ב-47% מאז הצטרפה לחברה.

"הפסקת הדימום הייתה המשימה הראשונה שלה, ואני חושב שהיא הצליחה בכך כמעט בעצם נוכחותה", כך אמר ניל סימס, מנהל בחברת השמת הבכירים Boyden. המשימה השנייה היא לעדכן את המוצרים והשירותים המקוונים של יאהו לצרכנים - קהל מרשים של כ-700 מיליון משתמשים.

הבעיה של אותם מוצרים ושירותים היא שהם מיושנים ואינם תואמים את מגמות המחשוב הנייד והרשתות חברתיות. אנליסטים אומרים כי גיוס של כישרונות חדשים חיוני להצלחת המשימה.

כדי להפוך את יאהו למקום אטרקטיבי יותר לעובדים, המנכ"לית חיקתה את הנעשה בגוגל - היא מספקת לעובדים אוכל חינם וטלפונים חכמים מהדגמים העדכניים ביותר בשוק. אך היא הודיעה שלא תתיר את הנוהג האחר הקיים בגוגל: לאפשר לעובדים לבלות חמישית מזמנם על פרויקטים אישיים.

ברור שמאייר רוצה להנהיג יותר משמעת בקרב עובדי החברה. "מהרגע שהיא הגיעה לחברה, היא מזועזעת מהתרבות הארגונית, מהעובדה שכל כך הרבה אנשים עובדים מהבית שאי אפשר לכנס אספות צוות ביום שישי", אמר אחד העובדים.

למאייר יש למעלה מתריסר רעיונות כיצד להפוך את הארגון ליותר יעיל ומסודר, כך אמר אותו עובד. "היא תמשיך להנהיג מהלכים חשובים, קשים ושנויים במחלוקת", הוסיף.

יאהו נמנעה מלהגיב על הידיעה.