הניצחון של בעלי ויקטורי: משכו שכר של 5.4 מ' ש' ב-2012

מנכ"ל אמות, אבי מוסלר, זכה לבדו לשכר של 5.4 מיליון שקל לאור תוצאות חיוביות שהציגה חברת הנדל"ן

הדוחות הכספיים לשנת 2012 ממשיכים לספק שמות חדשים לצמרת שיאני השכר אשתקד. הנתון הבולט שפורסם אתמול הוא זה של אבי מוסלר, מנכ"ל אמות, עם שכר בעלות של 5.4 מיליון שקל. על רקע תוצאות חיוביות שהציגה חברת הנדל"ן המניב, נהנה אשתקד מוסלר ממענק של 1.1 מיליון שקל (חלק מהסכום דורש אישור בעלי המניות), שהתווסף לשכר של כ-2 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות של 2.3 מיליון שקל.

בראשות רשימת השכר ממשיך לשהות מנכ"ל חברת הביומד פרוטליקס, דוד אביעזר, עם עלות שכר שנתית של כ-12 מיליון שקל, והוא מקדים את ארז ויגודמן, מנכ"ל מכתשים אגן, וחומי שמיר, מנכ"ל גיוון אימג'ינג, שזכו לתגמול שנתי בעלות של 8.9 מיליון שקל וכ-7 מיליון שקל, בהתאמה.

עמי הירשטיין, מנכ"ל רשת מלונות דן, זכה אשתקד לשכר שנתי של 4.3 מיליון שקל, ש-65% מתוכו הוא מענק לו הוא זכאי בהתאם לתוצאות החברה. בעלי רשת המלונות, מיכאל פדרמן, המכהן כיו"ר החברה, זכה לשכר שנתי של 1.5 מיליון שקל ואילו בן דודו, עמי פדרמן, המכהן כסגנו, הסתפק ב-1.35 מיליון שקל.

רשת המזון ויקטורי, שהציגה שיפור בפעילותה השוטפת ויציבות בשורת הרווח הנקי, שילמה ל-3 בני משפחת רביד, בעלי השליטה ברשת, שכר בעלות מצרפית של 5.4 מיליון שקל. משכר בעלות של 2 מיליון שקל נהנו המנכ"ל אייל רביד, ואחיו, אברהם, סמנכ"ל התפעול של הרשת. 1.4 מיליון שקל שולמו לאב המשפחה, חיים (ויקטור) רביד, המכהן כנשיא החברה.

נחשון קויתי, הטרוד בימים אלה בגיבוש הסדר חוב מול מחזיקי האג"ח של בסר אירופה שבשליטתו, נהנה אשתקד מעלות שכר של 2.9 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר ומנכ"ל החברה האחות בסר פרויקטים, המציגה גירעון של כ-26 מיליון שקל בהונה העצמי.

הרווחיות ירדה, העלאה למנכ"לית

על רקע המשך הירידה ברווחיותה של רשת האופנה גולף, עלות שכר שנתית של 2.6 מיליון שקל לא מספיקה למנכ"לית החברה, אילנה קאופמן.

לכן, לבקשתה, אישרה ועדת התגמול של החברה תוספת שכר ברוטו של כ-11 אלף שקל, לשכר חודשי ברוטו של 119 אלף שקל.

בוועדת התגמול של גולף ציינו כי משום ששדרוג השכר נעשה במקביל להורדת דרגת קבוצת הרכב שקאופמן מקבלת "השינוי הכולל של עלות העסקתה אינו מהותי". עוד ציינו שם כי "בניהולה של קאופמן הסתיימה 2012 בהכנסות וברווחים גבוהים יחסית למצב השווקים" וכן הזכירו את תרומתה לפתיחת חנויות נוספות, "לשמירה על רמת המכירות כנגד התחרות הגוברת ושינויי הרגלי הצריכה, ולהרחבת מועדון הלקוחות החדש של החברה".

יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, נהנה אשתקד מעלות שכר שנתית של 3.4 מיליון שקל - הכוללת 1 מיליון שקל כמענק המבוסס על תוצאות החברה. אלקטרה צריכה שילמה אשתקד 5.5 מיליון שקל לבעלת השליטה, אלקו החזקות, מרבית הסכום כדמי ניהול.

עלות העסקת מנכ"ל אי.בי.אי חיתום, ארז גולדשמיט, הגיעה אשתקד ל-2.9 מיליון שקל, בעוד עלות העסקת ירון מוזס, המנכ"ל והיועץ המשפטי של החברה האם, פועלים אי.בי.אי, הגיעה ל-2.15 מיליון שקל. רונן צלניר, מייסד חברת החיתום הפורש, הסתפק אשתקד בעלות שכר של כ-720 אלף שקל עבור תפקידו כיו"ר.

באיזי אנרגיה, מכירת פעילות החברה בארה"ב כדי לעמוד בהתחייבויות האג"ח שלה, סידרה למנכ"ל, גרג בודוי, עלות שכר שנתית של כ-2.5 מיליון שקל (כ-940 אלף דולר). עלות שכר בעל השליטה, אלי זהבי, עמדה על 1.8 מיליון שקל (כ-500 אלף דולר) בתפקידו כיו"ר החברה ואילו בנו, אורן, המכהן כסגנו, נהנה מעלות שכר של 1.1 מיליון שקל (כ-300 אלף דולר).

30 בעלי השכר הגבוה ביותר ב - 2012
 30 בעלי השכר הגבוה ביותר ב - 2012