הסדר החוב באי.די.בי: "ההישגים שרשמנו הם מרשימים"

יואב ערמוני מנציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות סיכם היום בסיפוק את המגעים: "בנינו הסדר שהחברה תוכל לעמוד בו" ■ "נגן על הנכס המרכזי של החברה, אי.די.בי פתוח, בכל מחיר"

"בנינו הסדר שהחברה תוכל לעמוד בו ולא הסדר לשנתיים-שלוש. הגענו לאן שרצינו, לאן שהאמנו שיש להגיע בערכים כלכליים". כך אמר היום ל"גלובס" יואב ערמוני, מנכ"ל קרן הפנסיה גילעד הוותיקה, בשם נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות.

באותה נשימה הבהיר ערמוני שמעתה מחזיקי האג"ח רואים עצמם כשותפים של נוחי דנקנר באי.די.בי. "נגן על הנכס המרכזי של החברה - שהוא אי.די.בי פתוח - בכל מחיר. אי.די.בי פתוח היא חברה סולבנטית ברגע זה בוודאות וגם תהיה בהמשך", אמר בהתייחס למאמצי נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח לכפות הסדר חוב גם בחברה הבת, שמרכזת בידיה את כל הפעילויות התפעוליות של הקבוצה.

"זה הסדר החוב הראשון שלי ואני מקווה שגם האחרון", אמר עוד ערמוני. "בעלי המניות יזרימו בסך הכל 500 מיליון שקל במסגרת ההסדר. ההישגים שהגענו אליהם מרשימים, וכך שמעתי גם מגורמים שמבינים בהסדרי חוב. הגענו להישגים אלה תוך כדי תמרון בין האפשרויות שעמדו בפנינו".

לדברי ערמוני, לנציגות כמה הישגים במו"מ, והוא מונה אותם. "ההישג המשמעותי הראשון הוא התשלום הראשון עם חתימת ההסדר שעומד על כ-20% מהיקף החוב. אנו עדיין רואים אי ודאות בקבוצה כולה, ולכן רצינו קודם כל 20% במזומן. שנית, הקפדנו, ואצלנו אין מחיקת חוב נומינלית, כשסדרות האג"ח החדשות נעשו בהתאמה לתזרימי המזומנים הצפויים של החברה, כפי שבדקנו אותם בתרחישים קיצוניים. בנינו הסדר שהחברה תעמוד בו".

"נטפל גם בממשל התאגידי"

ערמוני ציין עוד כי ההסכמות מאמש אינן סוף הדרך. "להסדר כמה חלקים - החלק הראשון והקשה מאוד הוא ההיבט הפיננסי-כלכלי שנסגר, אבל יש עוד חלקים. נטפל בהמשך גם בסוגיות הממשל התאגידי בחברה משום שאנו רואים בזה נושא משלים להסדר הכספי, וכזה שיבטיח לראייתנו את תשלום החוב לאורך זמן".

אתם מסתמכים על הזרמות הון שיגיעו מצד שלישי שלא חתם איתכם על דבר.

"אנו סיכמנו את ההסדר מול בעל השליטה בחברה. ההתדיינות מול אלשטיין היא של דנקנר ולא שלנו. בכל מקרה, ללא הזרמת המזומנים לחברה לא יהיה הסדר".

ערמוני התייחס היום לחלופה אחרת שהוצגה בפני הנציגות מכיוונה של נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח. "הערכים הכלכליים של הצעתם היו נמוכים יותר מהסדר החוב, לטעמנו". הוא ציין כי "אי.די.בי פתוח היא הנכס המרכזי של אחזקות וככזה היא הגנרטור לייצור התזרימים לעמידה בחוב. לכן, נגן על הנכס הזה בכל מחיר. אי.די.בי פתוח היא חברה סולבנטית ברגע זה ונשמור עליה ככזו. לא ניתן לנכס הזה ללכת לידיים אחרות וניאבק עליו. גם בעל השליטה רוצה בהסדר לאורך זמן".

מה לגבי משפחות לבנת ומנור? האם הן יקבלו פטור מתביעות מצידכם?

"עשינו עסקה עם בעל השליטה המרכזי. אני לא יודע להגיד לגביהם דבר. לא דיברתי איתם והם לא דיברו איתנו. לגבי הפטור מתביעות - אנו נשקול את מתן הפטור למי שישתתף בהסדר לפי חלקו בחברה. כגובה ההשתתפות בהזרמות גובה הפטור שיינתן".