ג'נרל אלקטריק ואנדר ארמור יסייעו לשחקני פוטבול במניעת מחלות מוח

ישקיעו בשנים הקרובות, יחד עם ה-NFL, כ-60 מיליון דולר בפיתוח טכנולוגיה לאיתור, טיפול ומניעה של מחלות מוח הנובעות מהמשחק

פגיעות ראש הפכו כבר מזמן לאחת הצרות הכי גדולות של ה-NFL, ולבעיה לאומית בארצות הברית. מעמדו של הספורט הפופולרי נפגע בעקבות שורה של מחקרים שהוכיחו בשנים האחרונות קשר ישיר בין משחק פוטבול, לבין מחלות הקשורות בתפקוד המוח.

דוגמאות לא חסר. ב-2010, למשל, ה-NFL הזמינה מחקר על הקורלציה בין פוטבול לנזק מוחי מהמוסד למחקרים חברתיים של אוניברסיטת מישיגן. המחקר, שהתבסס על סקר שבו השתתפו 1,063 שחקנים לשעבר ששיחקו ב-NFL לפחות שלוש עונות, מצא כי 6.1% מהשחקנים בגיל 50 ומעלה דיווחו שאובחנו אצלם שיטיון או אלצהיימר או מחלות אחרות שפוגעות בזיכרון - פי 5 מהממוצע הלאומי בארה"ב בגיל הזה. בשנת 2009 הקונגרס קיים דיונים בתופעת זעזועי המוח בפוטבול וחלק מהיושבים בו השוו את ה-NFL לתעשיית הטבק. השנה, מצא מחקר של אוניברסיטת בוסטון קשר ישיר בין משחק פוטבול, לבין מחלת המוח אנצפלופתיה כרונית (C.T.E).

כדי למנוע בריחה של אוהדים וספונסרים, וכדי לשפר את תדמית המשחק, ב-NFL הודיעו כי ישקיעו 60 מיליון דולר בארבע השנים הקרובות, בשיתוף עם חברת הלבשת הספורט אנדר ארמור ועם ענקית האלקטרוניקה ג'נרל אלקטריק, על מנת לפתח טכנולוגיה לאיתור, טיפול ומניעה של מחלות מוח בקרב שחקני פוטבול. ג'נרל אלקטריק תהיי אחראית על פיתוח הציוד הרפואי, בעוד אנדר ארמור תשקיע בפיתוח קסדות מיוחדות שיהיו אמורות לספק הגנה יתרה על השחקנים.

במהלך השנים תבעו יותר מ-4,000 שחקנים לשעבר פיצויים מה-NFL בעקבות פגיעות ראש שנוצרו לטענתם בשנותם על המגרש. ארגון שחקני ה-NFL הודיע מוקדם יותר השנה כי ישקיע 100 מיליון דולר ב-10 השנים הקרובות לצורך מחקר, בשיתוף עם אוניברסיטת הרווארד, הנוגע לבריאות השחקנים.