קנסות של 335 אלף שקל לערוץ 2 על אי-עמידה במחויבויות

קשת תשלם 200 אלף שקל, ואילו רשת תשלם 135 אלף שקל ■ חברת מועצת הרשות השנייה, ד"ר דליה זליקוביץ': "צריך להשקיע לא רק בריאליטי"

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ישלמו קנסות על אי-עמידה במחויבויות תוכן בשנת 2010. ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה, בראשות ד"ר דליה זליקוביץ', החליטה בדיון בנושא כי קשת תשלם 200 אלף שקל, ואילו רשת תשלם 135 אלף שקל.

מדובר בקנסות שהוטלו על הזכייניות לפני שנתיים על-ידי הצוות המקצועי של הרשות השנייה, ואילו הזכייניות ערערו עליהם.

ב-2010 השקיעו רשת ו-קשת יחד 235 מיליון שקל בתוכניות מסוגה עילית, בעוד שהיו מחויבות להשקיע 225 מיליון. ועם זאת, לכל אחת מהן היו חוסר זניח - 4.9 מיליון שקל לכל אחת. על חוסר זה, עליו ערערו, הן ישלמו קנסות, למרות שמוטלת על הזכייניות גם חובה להשלימו.

בחלק מהסעיפים החליטה הוועדה של זליקוביץ' להפחית את סכום העיצום הכספי, ובאחרים להעלותו או להשאירו על כנו.

העיצומים הבולטים ביותר נגד רשת היה על אי-העלאת מגזין תרבות - 40 אלף שקל, ועל אי-עמידה בהתחייבות להכנת מחקר מקיף של ייצוג מיעוטים, מתן ביטוי לאחר והקמת מרכזי הפקה. העיצום עומד על 30 אלף שקל. כמו כן ניתנו עיצומים על אי-עמידה בהוצאה ממוצעת לשעה סוגה עילית, על אי-שידור סרטי הרשות, בתחום ההפקות הקנויות מסוגה עילית ובהוצאה על סרטי תעודה.

קשת קיבלה עיצום של 60 אלף שקל על חוסר בהפקות קנויות מסוגה עילית, 40 אלף שקל קנס על אי-עמידה במכסת ההפקה המקומית הקנויה מהפריפריה ו-35 אלף שקל קנס בגין השקעה בתוכניות לחגים.

"להשקיע לא רק בריאליטי"

לדברי יו"ר הוועדה, ד"ר דליה זליקוביץ', "הוועדה קיימה דיון מעמיק וממושך ובחנה את כל הנתונים בנוגע לחובות התוכן של הזכיינים שהגישו את הערעורים. בחלק מהערעורים הקלנו לאחר שראינו שהחוסרים טופלו באופן יסודי ומהיר.

"מאידך, הוועדה מייחסת חשיבות רבה לעמידת הזכיינים במחויבויות התוכן של הזכיינים בהתאם למחויבות המכרז. צריך להשקיע לא רק בריאליטי, אלא להעשיר את המסך גם בתוכניות מסוגה עילית ובהפקות מקומיות התורמות לתרבות ולשיח הציבורי ולתעשיית הטלוויזיה המקומית.

"חברי הוועדה מייחסים חשיבות רבה גם לעמידה במחויבויות התוכן המיועדות לשידור בחגי ישראל, ואין להקל ראש בכך".