הדולר היציג נקבע על 3.693 ש'; "בנק ישראל צפוי לפעול"

הדולר עלה בכ-0.3% בעוד האירו התחזק בכ-0.05% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.792 שקלים ■ יוסי פריימן: בנק ישראל יפעל בשוק המט"ח מתחת לרמה של 3.65 שקלים לדולר

יום המסחר בשוק המט"ח (ד') התנהל היום בהתחזקות של המטבעות המרכזיים מול השקל. הדולר התחזק בכ-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.693 שקלים בעוד האירו התחזק בכ-0.05% ושערו היציג נקבע על 4.792 שקלים. בעולם נסחר הדולר סביב רמה של 1.304 דולרים לאירו.

ב-ATRADE מציינים הבוקר כי השקל שומר על כוחו אך מתקשה לשבור את אזור 3.67 שקלים לדולר. האירו מצליח להתאושש מעט מול השקל אחרי שירד לשפל של שנתיים ברמה של 4.77. אם הצמד יצליח לבסס את מעמדו מעל 4.8, ניתן יהיה לצפות לגל עליות משמעותי יותר לכיוון 4.9 לפחות. "התחזקותו של השקל צפויה לצבור תאוצה בעיקר מול הדולר אשר נחשב למטבע חלש יותר ביחס לאירו. ברגע שתורכב הממשלה אנו צפויים לראות עלייה בשוק המקומי והתחזקות השקל".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "בזירה המקומית אין שינוי בהערכתנו לפיה פוטנציאל התחזקות השקל לא מוצה, אך נותר מוגבל בטווח הקצר. לאור נתוני הייצוא החלשים שנרשמו בסוף ובתחילת השנה, עשוי בנק ישראל לפעול בדומה לבנקים מרכזיים אחרים בעולם במטרה לשמור על תנאי סחר ראויים לייצוא הישראלי. התחזקות השקל אל עבר רמות קיצון בטווח הקצר, מתחת רמה של 3.6 שקלים, תפגע בייצואנים רבים, מהלך שיחייב פעולה מצד בנק ישראל ואף האוצר. להערכתנו, בנק ישראל צפוי לפעול בזירת המט"ח במטרה למנוע את ייסוף השקל אל מתחת לרמה של 3.65 שקלים".

פריימן התייחס לנתוני המאקרו שפורסמו ברחבי העולם ואמר: "המסחר הבין מטבעי ממשיך להתנהל בתחום שערים צר, כאשר נתונים מעודדים מאוסטרליה לפיהם בחודש מרץ נרשמה עלייה במדד אמון הצרכנים בשיעור של 2% - הרמה הגבוהה מאז אוקטובר 2010 והמציינת שלושה חודשים רצופים של עלייה, מעידה על פוטנציאל התאוששות הפעילות הכלכלית באסיה.