חדשות 10: האולפן הדינמי לא יועתק לנווה-אילן

המנכ"ל החדש גולן יוכפז עורך שינויים, והמהדורה המרכזית צפויה לשנות את פניה

האולפן הדינמי, שבו השקיע ערוץ 10 כ-5 מיליון שקל, לא יועתק לנווה-אילן ולא ישמש עוד את המהדורה המרכזית.

ל"גלובס" נודע כי נשלמות ההכנות למעבר של חברת חדשות 10 מגבעתיים לאזור ירושלים, וכי המנכ"ל החדש, גולן יוכפז, עורך שינויים מרחיקי לכת בתוכניות המעבר. כבר עכשיו ברור כי המהדורה המרכזית תזכה לפנים ולאולפן חדשים לחלוטין.

בשבוע שעבר אושר תקציב חברת החדשות לשנת 2013, העומד על 97 מיליון שקל, והוא כולל גם סעיף תקציבי המתייחס למעבר לנווה-אילן.

לאור העובדה שהחוזה עדיין לא נחתם סופית, נבחנות בערוץ 10 3 חלופות. הראשונה היא מעבר של מערכת מהדורת החדשות המרכזית לבדה; השנייה היא מעבר המהדורה וכלל תוכניות חברת החדשות; והשלישית היא העברה של הערוץ כולו לנווה-אילן.

בעוד שתחת ההנהלה הקודמת הכוונה הייתה לבחור באופציה השלישית, נראה כי ההנהלה הקיימת תעביר את המהדורה על נגזרותיה - מגזיני שישי ושבת - ותוכניות ספציפיות נוספות.

האולפן יישאר בבית הוורד

המעבר צריך להתקיים עד חודש ספטמבר השנה, ובעבר התקוממו מגישים בכירים בערוץ, ובהם מוטי קירשנבאום וירון לונדון, על הצורך לעבור מאזור תל-אביב. עובדים בערוץ אף הגישו תביעה בנושא, בטענה כי מעבר אל מחוץ לבירה מחטיא את המטרה לשמה חוקק החוק, והיא חיזוקה של העיר ירושלים עצמה.

התפאורה החדשנית, המכונה "האולפן הדינמי", זכתה להשקה קולנית מצד הערוץ רק בנובמבר 2010. בעיצובו ובהקמתו הושקעו כ-5 מיליון שקל, והוא קודם בעיתונים במסע יחסי ציבור. בערב שבו הושק הגיעה המהדורה המרכזית של ערוץ 10 ל שיא צפייה של 13.5%.

האולפן המודולרי יישאר בבית הוורד בגבעתיים וימשיך לשמש את התוכניות שיצולמו שם.