קנדל: הובלנו מדיניות למרות רחשי הציבור והמחאה - אני גאה

ראש המועצה הלאומית לכלכלה בכנס הרצליה: "אין ספק שהכלכלה היא פוליטית, שימו לב שחברות הדירוג לא צייצו לגבי מדינת ישראל בגירעון שחרג פי 2 ב-2002"

"יש פער בין השאלה לאן אנחנו הולכים לבין לאן הולכת המדיניות הקיימת. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למבנה האוכלוסיה. למשל, מבחינת בריאות, אנחנו מוציאים יותר מהממוצע ב- OECD. אנחנו מוציאים פחות על חינוך פר תלמיד, כי יש לנו יותר ילדים. ומוציאים הכי פחות על החזרת כוח העבודה. לכן חשוב לבדוק מה מקבלים בפועל".

כך אמר היום (ד') ראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל, שהוא גם היועץ הכלכלי לראש הממשלה. קנס אמר הדברים בפתח יומו השלישי של כנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה בבינתחומי הרצליה, במושב תחת הכותרת "מגמות במשבר הכלכלי העולמי".

לדברי קנדל, "אין ספק שהכלכלה היא פוליטית ויחד עם בנק ישראל הובלנו כלל פיסקאלי שלא נפרץ למרות רחשי הציבור, למרות מחאות, ואני גאה בכך מאוד. שימו לב שחברות הדירוג לא צייצו לגבי מדינת ישראל בגירעון שחרג פי 2 ב-2002".

"אם היה מדובר במדינה אחרת, כבר היו מורידים לנו דירוג מזמן, לפחות בשתי דרגות. אנחנו חייבים להמשיך לעמוד בכלל הפיסקלי לפחות לעוד ארבע שנים, ואולי רק אז לעשות טלטלות", סיכם.