צפו: הקרדינלים בחרו אפיפיור חדש - חורחה מריו ברגוליו

(עדכון) כבר יותר מיממה שהקרדינלים בוותיקן מכונסים כדי לנסות ולהחליט מי יהיה האפיפיור הבא - והערב זה קרה: חורחה מריו ברגוליו, בן 77 מארגנטינה - הוא מנהיג העולם הנוצרי הבא, שבחר את השם "פרנסיסקו ה-1"

התרגשות בעולם הנוצרי: חורחה מריו ברגוליו, בן 77 מארגנטינה - הוא האפיפיור החדש. הפעמונים שצלצלו והעשן הלבן שהיתמר מהארובה המפורסמת בישרו על הגעת ה"קונקלווה" - מועצת החשמנים - להחלטה על מחליפו של בנדיקטוס ה-16.

הארכיבישוף ברגוליו, שייקרא פרנסיסקו הראשון ויהיה לאפיפיור הראשון שאינו אירופי, נולד ב-17 בדצמבר 1936 בבואנוס איירס, ואחד מחמישה ילדים לעובד רכבת ממוצא איטלקי. הוא חבר בקהילה "הישועית" ובעל תואר בפילוסופיה.

עם היבחרו, אמר פרנסיסקו הראשון: "אחי הקרדינלים הביאו אפיפיור מקצה העולם, אני מודה לכם על התמיכה". הוא הודה גם לקודמו בתפקיד, בנדיקטוס ה-16. לאחר מכן, פנה האפיפיור החדש למאמינים וביקש מהם "להתפלל יחדיו ולעבוד בכנסיית האהבה והאמון ועל האחווה העצומה ברחבי העולם".

עשרות אלפי מאמינים מגיעים לכיכר פטרוס הקדוש ומצטרפים להמונים שציפו בכיליון עיניים לשמע המילים "הבמוס פאפאם" - יש לנו אפיפיור. מי שבישר להם על כך הוא אחד הפקידים הבכירים של הוותיקן.

האפיפיור הנבחר - ה-266 - הובא מיד לאחר ההחלטה לחדרו החדש, שם החליף את בגדיו, עטה את הגלימה הלבנה ולאחר מכן יצא אל המרפסת שבכיכר סנט פטרוס והתייצב מול הקהל הנלהב.