בהתאם לתחזיות: מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי בפברואר

המדד - בהתאם להערכת מרבית החזאים בשוק ההון ■ בסעיף התקשורת, שרשם ירידה של 1.8% במחירים, נרשמה ירידה של 2.8% במחירי שירותי טלפון נייד ■ פסגות: בנק ישראל צפוי להפחית את הריבית

מדד המחירים לצרכן לפברואר נותר ללא שינוי, כך הודיעה היום (ו') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, וזאת בהתאם להערכת רוב החזאים בשוק ההון.

עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: הפירות הטריים (ב-7.6%), המזון (ב-1.1%), הריהוט (ב-1.1%), התחבורה (0.7%) והבריאות (0.5%). עלייה בולטת במזון היא מחירי העוף הטרי שהתייקרו בשיעור של 15.6%. עוד הושפע מדד פברואר מהעלאה של כ-4% במחירי הדלקים, המוסברת בעיקר בזינוק של מחירי הנפט בעולם, שטיפסו ביותר מ-6%.

ירידות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: ההלבשה וההנעלה (5.9%), הירקות הטריים (2.3%), שירותי התקשורת (ב-1.8%) והדיור (0.4%). בסעיף התקשורת נרשמה ירידה של 2.8% בשירותי טלפון נייד.

לפי סקר "בלומברג", כ-12 כלכלנים נתנו תחזיות למדד הקרוב, שנעו בין ירידה של 0.1% לבין עלייה של 0.2%, אך כאמור, הרוב המוחלט של החזאים הימרו שהמדד לא ישתנה. האינפלציה השנתית (בין פברואר לפברואר) צפויה לעמוד על כ-1.5%, מתחת למחצית יעד המחירים שקבעה הממשלה (בין 1% ל-3%).

בנוגע לריבית, הסביר אורי גרינפלד, מנהל תחום המאקרו בפסגות, כי "בנק ישראל הותיר בחודש שעבר את הריבית על כנה וציין כי הוא מבחין בשיפור בכלכלה העולמית ובאינדיקטורים המקומיים. עם זאת, מאז החלטת הריבית גברה אי-הוודאות באשר לכלכלה הגלובלית, וזאת בשל תוצאות הבחירות באיטליה וכניסתם לתוקף של הקיצוצים האוטומטיים בארה"ב. בהתאם לכך אנו מעריכים כי בנק ישראל יפחית בסוף החודש את הריבית לרמה של 1.5%".