אימפריית הספורט של אנשוץ יורדת מהמדף

AEG, שבבעלותה (בין היתר) אחוזים מהלייקרס, ו-100 אולמות ומתחמי בידור ברחבי העולם - הודיעה כי היא כבר לא למכירה

חברת Anschutz Entertainment Group של המיליארדר פיליפ אנשוץ (AEG) יורדת מהמדף, וכבר לא מוצעת למכירה. כך נמסר בהודעה רשמית של תאגיד הענק, שביקש לקבל 8 מיליארד דולר מרוכשים פוטנציאליים.

"מתחילת תהליך המכירה, הבהרנו לעובדים ולשותפים שלנו ברחבי העולם שרק אם יבוא הקונה הנכון שיציע את התנאים הנכונים, נמכור את החברה", מסר אנשוץ בהודעה רשמית. בהודעה נמסרו מספר שינויים פרסונליים שיתבצעו כעת ב-AEG: טים לוויקה, מנכ"ל ונשיא החברה, יעזוב את תפקידו; דן בקרמן, ראש התחום הפיננסי של החברה שעובד בה כבר יותר מ-15 שנים, יחליפו.

AEG מחזיקה במגוון של קבוצות ספורט מקצועניות. בין החזקותיה ניתן למצוא 27% מקבוצת ה-NBA המפוארת לוס אנג'לס לייקרס; 90% מקבוצת ההוקי קרח לוס אנג'לס קינגס; 100% מקבוצת הכדורגל לוס אנג'לס גלאקסי (בה שיחק בשנים האחרונות דייויד בקהאם), ו-50% מקבוצת MLS נוספת (יוסטון דינמו).

כמו כן, מחזיקה AEG במגוון רחב של אולמות ספורט, כולל ה-O2 בלונדון. עסקיה הנוספים מתרחבים לארגון מופעים, מלונאות, מרכזי מסחר ונדל"ן. בבעלותה נמצאים יותר מ-100 אולמות ומתחמי בידור ברחבי העולם. הונו של אנשוץ, 73, הוערך החודש על-ידי מגזין "פורבס" ב-10 מיליארד דולר, במקום ה-109 ברשימת עשירי העולם.

על-פי "בלומברג", אף אחת מההצעות שקיבל אנשוץ לא התקרבו למחיר אותו דרש עבור AEG.

אחד הפרויקטים הגדולים הבאים של AEG הוא לבנות אצטדיון פוטבול חדש בשווי 1.2 מיליארד דולר בלוס אנג'לס, בסמוך לסטייפלס סנטר, ולהקים קבוצת NFL ב-L.A.