הטיפ היומי: מוכרת טיסות באינטרנט - ועשויה להמריא 19%

החברה מאפשרת ללקוחות לקבוע את המחיר המבוקש עבור שירותי תיירות ונופש ■ תחזיות החברה ל-2013 הן לצמיחה של 36%-43% במכירות - הרבה מעל תחזיות האנליסטים

חברת פרייסליין (Priceline) מספקת שירותי תיירות ונופש דרך האינטרנט, ובאמצעות מערכת שמאפשרת ללקוחות לקבוע את המחיר המבוקש עבור השירות. באמצעות החברה ניתן להזמין טיסות, חדרי מלון, רכב שכור, חבילות נופש ועוד. פרייסליין פועלת מול 235 אלף בתי מלון ברחבי העולם, ואתריה נגישים ב-41 שפות שונות. החברה מעסיקה כ-5,000 עובדים, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-35 מיליארד דולר.

פרייסליין מפעילה ארבעה אתרים Booking.com ,Priceline.com, Agoda.com ו-Rentalcars.com. מ-2005, אז החברה החלה לספק שירותי תיירות ונופש באינטרנט, היא נהנתה מצמיחה ממוצעת של 25% בהכנסות השנתיות. במקביל, הרווח התפעולי צמח בממוצע בקצב שנתי של 60%. הצמיחה הייתה בעיקר בצפון אמריקה ובאירופה.

בשנה האחרונה פרייסליין ביססה עצמה כחברה המובילה בתחומה. באירופה היא מובילת שוק עם כ-50% משוק התיירות האינטרנטי, ובארה"ב יש לה נתח שוק נמוך יותר, 11.6%. בשוק האמריקני היא השנייה לאחר Expedia (נתח מוערך של 14%), אשר ממשיכה לאבד נתחי שוק לטובת פרייסליין.

ענף סוכנויות הנסיעות המקוונות נהנה בשנים האחרונות ממעבר לקוחות מסוכנויות הנסיעות המסורתיות, ונתח השוק הנוכחי של הסוכנויות המקוונות הוא כ-39%. פרייסליין תחפש בשנים הקרובות צמיחה באסיה-פסיפיק (באמצעות Agoda.com).

הסיכונים בהשקעה בחברה כוללים חשיפה לתנאי המקרו העולמיים - אם תחול האטה כלכלית עולמית, לצד התחרות הגוברת בענף, עלולה להיות פגיעה בתוצאותיה. עם זאת, הודות לחוזק המותג והמודל העסקי שלה, החברה הצליחה להציג צמיחה בשורה התחתונה גם בשנים האחרונות.

פרייסליין ממשיכה להראות קצבי צמיחה מרשימים. תחזיות החברה ל-2013 הן לצמיחה של 36%-43% במכירות - הרבה מעל תחזיות האנליסטים שהיו לצמיחה של 30%. הגידול הצפוי מוסבר בהוזלה מתוכננת של השירותים. זה יגרור אחריו פגיעה בשולי הרווח. החברה צופה פגיעה של 2%-3% בשולי הרווח, בהשפעת עליית התחרות והוזלת המחירים. השורה התחתונה תשתפר כתוצאה מהמהלך, כאשר הגידול במכירות יותר ממפצה על הפגיעה בשולי הרווח.

המלצתנו למניית פרייסליין היא "קנייה" במחיר יעד של 851 דולר - כ-19% מעל מחירה הנוכחי.

אוהד חיים, אנליסט ני"ע זרים, לאומי שוקי הון