שמן: תקציב קידוח "ים 3" יגדל ל-128 מיליון דולר

פינויים חוזרים ונשנים של העובדים מאסדת הקידוח בשל דרישות מערכת הביטחון מעכבים את קצב ביצוע הקידוח ■ רק לפני פחות מחודשיים הגדילה החברה את התקציב

חברת שמן הודיעה הערב (א') כי מפעילת קידוח "ים 3", Caspian Drilling Company, מגדילה את תקציב הקידוח לסך של כ-128 מיליון דולר, מתוכם כ-116 מיליון דולר ללא מבחני הפקה.

שמן מציינת כי הגידול בתקציב הוא בשל פינויים חוזרים ונשנים של העובדים מאסדת הקידוח המבצעת את הקידוח בשל דרישות מערכת הביטחון, מה שהביא מעת לעת להפסקת הקידוח. עקב כך, מתארך הזמן לביצוע הקידוח מעבר לתכנון המקורי.

עוד מציינת שמן כי יש לה חוסר במקורות כספיים להשלמת חלקה בתקציב הקידוח (לא כולל חלקה במבחני הפקה במידה ויוחלט על ביצועם) בסך של כ-18 מיליון דולר.

רק לפני פחות מחודשיים דיווחה החברה כי בעקבות פינוי צוות העובדים מאסדת הקידוח עקב דרישת מערכת הביטחון, צפוי תקציב קידוח "ים 3" לגדול בסך של כ-4 מיליון דולר.

על פי הערכות חברת הייעוץ NSAI, קיים בקידוח "ים 3" פוטנציאל נפט בהיקף של כ-120 מיליון חביות נפט וכ-1.8 טריליון רגל מעוקב של גז. הרישיון ממוקם בשטח המים הטריטוריאליים של מדינת ישראל, במים רדודים במרחק של 16 ק"מ בלבד מקו החוף, באזור אשדוד, קרוב ביותר לבתי הזיקוק ולקו הנפט היוצא מקצא"א לבתי הזיקוק באשדוד ובחיפה.