אפל בלחץ? יצאה בקמפיין תגובה להשקת הגלקסי S4

השיקה קמפיין תחת הכותרת: "יש אייפון ויש את כל השאר", עקב חשיפת הגלקסי

סטיב ג'ובס המנוח, המנכ"ל המיתולוגי של אפל, הפך את החברה לשחקנית המובילה בתחום הטלפונים החכמים, הודות לאייפון. בתקופה שחלפה מאז מותו של ג'ובס, עושה רושם שהחברה נגררת אחרי המתחרות שלה, שגם הן, מסתבר, יודעות לייצר סמארטפונים מוצלחים.

בסוף השבוע חשפה הענקית הדרום-קוריאנית סמסונג את מכשיר הדגל שלה סמסונג גלקסי S4, ועושה רושם שאפל מוטרדת מהמהלך. בסוף השבוע השיקה אפל באתר האינטרנט שלה קמפיין שמיועד להציג את היתרונות של האייפון 5. החברה העניקה למהלך את הכותרת "יש אייפון ויש את כל השאר".

אפל כותבת באתר האינטרנט שלה: "מה הופך את האייפון לשונה משאר המכשירים? אולי זה שאתה יכול לעשות איתו כל-כך הרבה דברים, או שהוא מאפשר לך לעשות הרבה דברים בצורה פשוטה. אלה הן שתי הסיבות שבגללן בעלי אייפון אומרים שהם אוהבים את האייפון שלהם".

אפל צודקת בכך שהאייפון הוא סמארטפון פשוט ונעים לשימוש, אבל קברניטי החברה צריכים לבדוק בצורה קפדנית את החידושים שסמסונג הציגה: מדובר בין השאר על הפעלה באמצעות תנועות הידיים, עצירת סרט שצופים בו בהזזת המבט ויכולות תרגום בזמן אמת משפות שונות בתוך מערכת ההפעלה. אפל מציגה חידושים משמעותיים בכל פעם במערכת ההפעלה שלה, אבל לא כאלה שמשנות את צורת התפעול של הטלפון, כמו הפעלה בתנועה.

אפל מציינת את המכשיר, המעבד שלו, איכות המסך והיכולות האלחוטיות. בכל הפרמטר שהוזכרו לעיל, המוצר של אפל פחות טוב מאשר הגלקסי S4, לאפל יש מעבד כפול ליבה, לסמסונג 8 ליבות, איכות המסך של האייפון אומנם מרשימה מאוד, אבל סמסונג מציגה רזולוציה ברמה גבוהה יותר. גם בתחום היכולות האלחוטיות, אפל עדיין לא שילבה את תקן ה-NFC שמאפשר תשלומים סלולריים וחיבור פשוט לאביזרים.

פיל שילר נגד אנדרואיד

הדגם הבא שאפל תציג יהיה חייב להציג חידושים משמעותיים מאוד ולא עוד מכשיר עם מסך ומעבד טוב. לאפל יש קהל עצום של מעריצים, שמשדרג לעיתים תכפות את האייפון שלו, אבל הוא כבר ממזמן החל לזלוג לדגמים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, עליה רץ הגלקסי S של סמסונג.

צריך לזכור כי בניגוד לאפל, סמסונג מציעה את סמארטפוני הגלקסי שלה בכל רמות המחירים, מהנמוכות עד הגבוהות. אפל עדיין פונה לקהל עם האייפון 5 והדגם הקודם - 4S.

אפל גם לא צפויה להשיק את האייפון הבא שלה עד חודשי הקיץ או בסתיו. מדובר בהרבה מאוד זמן בעולם הסלולר הדינמי, שמציג כל הזמן חידושים. מלבד ה-S4, גם LG, HTC וסוני מובייל משווקות מכשירי דגל, שמצליחים להתחרות באייפון. אפל מתקשה להתמודד עם התחרות הזו בחידושים שלה.

אפל עדיין לא אמרה את המילה האחרונה ויכול להיות שהחברה תשלוף שפן מהכובע ותפתיע את הצרכנים בדגם הבא שלהם. בינתיים החברה האמריקנית מתנהגת בלחץ, והיא חייבת לגבש אסטרטגיה טובה יותר בתחרות מול יצרניות האנדרואיד.

ואם כבר אנדרואיד: פיל שילר, סמנכ"ל השיווק של אפל, דיבר בשבוע שעבר על מערכת ההפעלה אנדרואיד, בראיון שערך עם ה"וול סטריט ג'ורנל".

"כשאדם מוציא מכשיר אנדרואיד מהקופסה", אמר שילר, "הוא צריך להירשם ל-9 שירותים שונים של ספקים נפרדים, בשביל לקבל את אותה חוויה עם ה-iOS (מערכת ההפעלה של האייפון ואייפד - צ.ה). השירותים האלה לא עובדים באופן חלק אחד עם השני".

שילר הוסיף כי "מכיוון שהאייפון 5 הוא כל-כך דק וקל, הסיבה שאנשים מייצרים את המכשירים שלהם גדולים, היא הרצון להגיע לאורך חיי סוללה של האייפון 5". ב

מקרה הזה ברור ששילר מגזים: אחת הבעיות הגדולות של האייפון היא הסוללה שלו, שפשוט נגמרת מהר.