ח"כ אחמד טיבי הגיש הצעת חוק לביטול אגרת רשות השידור

בנימוקים להצעת החוק נטען כי האזרחים משלמים גם עבור ממיר וגם לרשות השידור, וכי בנוסף לכך רשות השידור אינה מעודדת הפקת תוכניות בתמורה לאגרה

ח"כ אחמד טיבי הגיש הצעת חוק לביטול אגרת הטלוויזיה של רשות השידור. הנימוק בהצעת החוק הוא כי האזרחים משלמים גם עבור ממיר וגם לרשות השידור, וכי בנוסף לכך רשות השידור לא מעודדת הפקת תוכניות בתמורה לאגרה.

"בעידן החדש של ריבוי ערוצי טלוויזיה דרך האינטרנט וגם השימוש במקלטי הטלוויזיה לסרטי וידיאו, חיבורים למחשב וצרכים אחרים, מרבית האזרחים במדינה אינם משתמשים בטלוויזיה כמקלטי שידורים", נכתב בהצעת החוק.

"בנוסף לכך, למעשה אזרח הרוכש טלוויזיה כדי לצפות בערוצים ממשלתיים משלם פעמיים - פעם אחת עבור הצפייה במערכת עידן+ או רכישה של ממיר אחר, ופעם נוספת עם תשלום האגרה. כך יוצא שהאגרה נגבית בלי שום יחס לשירות או התועלת לאזרחים, כאשר בפועל קיימים גם מקורות אחרים למימון רשות השידור, כולל פרסומים מסחריים והשתתפות תקציבית של מוסדות חברתיים ותרבותיים ומקורות רבים נוספים.

"יש גם לזכור כי רשות השידור אינה מקיימת את החובה המוטלת עליה על-פי חוק לתשלום ועידוד תוכניות טלוויזיה והפקות. מוצע, אפוא, לבטל כליל את חובת תשלום האגרה".